خبرگزاری کار ایران

رئیس کل گمرک:

نصب تراشه بر روی کانتینرهای باری/ ثبت‌سفارش‌ها شش ماهه می‌شود/ وجود 13 هزار خودرو در گمرک

asdasd
کد خبر : ۷۲۰۳۹۶

رئیس کل گمرک از نصب تراشه های الکترونکی بر روی کانتینرها در بندر چابهار خبر داد و گفت:13 هزار خودرو در اماکن گمرکی و غیرگمرکی وجود دارد و امیدواریم این موضوع حل شود تا کسانی که ‌ثبت‌نام کرده‌اند و تعداد آنها 10 هزار نفر است به حقوق خود برسند و عمده این خودروها در مناطق آزاد و ویژه قرار دارند.

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایلنا، مهدی میراشرفی در حاشیه نشست تخصصی سالانه مبارزه با قاچاق کالا و ارز گفت: این جلسه در امر پیشگیری و مبارزه با قاچاق کالا بود و تاکید شد که اقدامات پیشگیری بر مبارزه اولویت دارد و باید از تجارب دنیا در امر پیشگیری استفاده کنیم تا تجارت رسمی تسهیل و کم‌هزینه‌تر باشد و تجارت غیررسمی کاهش یابد.

وی ادامه داد: یکی از دلایل قاچق کالا تعدد قوانین و مقررات است به طوری که بیش از 20 سازمان در این امر متولی‌گری می‌کنند که برخی از این قوانین موازی با یکدیگر است و باید کاهش یابند. همچنین تعدد نهادهای متولی تجارت خارجی و یکپارچگی سازمان‌ها در امر تصمیم‌گیری از دیگر مباحث این نشست بود.

وی افزود: دنیا به سمت کنترل‌های غیرمزاحم حرکت می‌کند و ما نیز باید به این سمت حرکت کنیم. امیدواریم با نصب تجهیزات ایکس ری و اسکنر در دستگاه‌ها کنترل فیزیکی را کاهش دهیم و اطلاعات موجود را سامان‌ دهیم تا تبادل اطلاعات یونیک باشد و در صورت نیاز سازمان‌ها به استفاده از این اطلاعات یکپارچگی آن قابل مشاهده باشد. ما باید به سمت مبارزه با قاچاق سازمان یافته حرکت کنیم که تبادل اطلاعات سهم بالایی در این زمینه دارد.

وی با بیان اینکه در روزهای آینده تراشه‌های الکترونیکی بر روی کانتینرها نصب خواهد شد، گفت: همه سازمان‌ها از جمله پایانه‌ها در مورد الکترونیکی کردن کانتینرها برنامه دارند و در روزهای آینده نصب این تراشه‌ها بر روی کانتینرها از بندر چابهار شروع خواهد شد تا اطلاعات بار بر روی این تراشه‌ها قرار بگیرد.

رئیس کل گمرک در مورد میزان خودروهای موجود در گمرک گفت: در حال حاضر این میزان 10 الی 13 هزار خودرو است که در اماکن گمرکی و غیرگمرکی وجود دارد و امیدواریم این موضوع حل شود تا کسانی که ‌ثبت‌نام کرده‌اند و تعداد آنها 10 هزار نفر است به حقوق خود برسند و عمده این خودروها در مناطق آزاد و ویژه قرار دارند.

وی تصریح کرد:‌ ما برای مبارزه با قاچاق کالا و یک گارد و یگان حفاظتی در گمرک وجود دارد که می‌تواند در امر پیشگیری کمک فراوانی کند.

وی در مورد  تعداد گوشی‌های ترخیص نشده در گمرک گفت: این تعداد نزدیک به 600 هزار گوشی است که بخشی از آن ترخیص شده و بخشی نیز در آینده ترخیص خواهند شد.

وی در مورد وجود ماشین‌های آتش نشانی، واگن‌ها و آمبولانس‌ها در مبادی گمرکی گفت: مشکل برخی از آ‌نها به این دلیل است که تا زمانی که پول فروشنده واریز نشود و اسناد خرید انتقال نیابد این امر صورت نمی‌گیرد و البته ما سعی کردیم در مورد کالاها و ماشین‌آلات واسطه‌ای مورد نیاز تولید با اخذ تضامین و درصدی آن را ترخیص کنیم.

وی در مورد رسوب کالا در گمرک گفت: در این فرآیند با همکاری بانک مرکزی و وزارت صمت توافق شده است که ثبت‌ سفارش‌ها شش ماهه شود تا از رسوب کالا در گمرک جلوگیری شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز