خبرگزاری کار ایران

معاون وزیر صنعت بیان کرد:

لزوم سرمایه‌گذاری جسورانه در فناوری‌های نوین

asdasd
کد خبر : ۷۲۰۳۲۴

سرپرست سازمان توسعه تجارت با اشاره به روش‌های تامین مالی پروژه‌های صنعتی گفت: یکی از روش‌های نوین تامین مالی جهت توسعه هر چه بیشتر فناوری‌ها و تجاری‌سازی آنها به ویژه برای شرکت‌های کوچک و متوسط نوعی از سرمایه‌گذاری است که به سرمایه‌گذاری جسورانه یا خطرپذیر معروف است.

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایلنا، در کنفرانس بین المللی فرصت‌های سرمایه‌گذاری ایران که در محل نمایشگاه بین المللی تهران در حال برگزاری است محمدرضا مودودی با اشاره به گسترش استارت‌اپ‌ها و فناوری در دهه‌های اخیر گفت: جمهوری اسلامی ایران از ابتدای دهه 70 شاهد پیشرفت قابل توجهی در زمینه پژوهش، آموزش عالی و فناوری بوده و در بخش صنعت نیز در بخش‌های صادرات و تنوع‌گرایی توسعه قابل توجهی داشتند.

معاون وزیر صنعت ادامه داد: بر اساس ارزیابی‌های سازمان‌های بین المللی ایران نسبت به سایر کشورهای نفت‌خیز منطقه به متنوع‌ترین اقتصاد با کمترین وابستگی به درآمدهای نفتی تبدیل شده است. با این وجود کشور در زمینه‌های متعددی با چالش مواجه است. به ویژه در حوزه بهره‌وری بروزرسانی صنایع و تقویت ظرفیت نوآوری. به اعتقاد بسیاری از اقتصاددان‌ها ارتقای فناوری مهمترین و شاید تنها مسیر حرکت به سمت کارآیی است. فناوری کلیدی‌ترین مفهوم توسعه است و چنانچه جامعه‌ای به این توانمندی رسیده باشد به ابعاد دیگری از توسعه یعنی توزیع عادلانه درآمد، بهبود کارایی و بهره‌وری، ارتقای جایگاه بخش خصوصی و ... دست یافت.

سرپرست سازمان توسعه تجارت با اشاره به روش‌های تامین مالی پروژه‌های صنعتی گفت: یکی از روش‌های نوین تامین مالی جهت توسعه هر چه بیشتر فناوری‌ها و تجاری‌سازی آنها به ویژه برای شرکت‌های کوچک و متوسط نوعی از سرمایه‌گذاری است که به سرمایه‌گذاری جسورانه یا خطرپذیر معروف است. این نوع سرمایه‌گذاری دو مساله مهم تامین مالی و همچنین تجربیات تجاری و ارتباطات بازاری را برای کارآفرینان در اختیار شرکت‌های نوآور قرار داده و امروزه به عنوان یکی از کارآمدترین روش‌های تامین مالی سرمایه در جهان مطرح است.

وی ادامه داد: بر همین اساس سازمان توسعه تجارت ایران به مانند همتاهای جهانی خود همایش بین المللی سرمایه‌گذاری جسورانه را در دستور کار خود قرار داده هدف اصلی این کنفرانس ایجاد ارتباط بین سرمایه‌گذاران و بنگاه‌هایی که در جستجوی سرمایه از طریق این نوع سرمایه‌گذاری هستند رشد و توسعه صادرات کالا و خدمات دانش بنیان یکی از اهداف سازمان توسعه تجارت است که نیازمند شناخت وضعیت شرکت‌های فناوری داخلی و از سوی دیگر شناسایی سرمایه‌گذاران خارجی و داخلی است.

وی تصریح کرد: جذب سرمایه برای پروژه‌های بزرگ از طریق اخذ سهام و همچنین نقل و انتقالات مالی از طریق ارز مجازی و چگونگی طراحی و ارائه طرح‌های توجیهی منطبق با استانداردهای جهانی از دیگر موضوعات این کنفرانس است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز