خبرگزاری کار ایران

با حضور مقامات وزارت امور خارجه انجام شد؛

امضای توافق‌نامه همکاری ایران و استرالیا در زمینه سرمایه‌گذاری

asdasd
کد خبر : ۷۲۰۲۱۶

توافقنامه همکاری‌های صنعتی ایران و استرالیا همزمان با روزملی استرالیا با حضور نمایندگانی از شرکت‌های استرالیایی، سفیر این کشور و مدیرکل آسیا و اقیانوسیه وزارت امور خارجه امضا شد.

به گزارش ایلنا، یان بیگز، سفیر استرالیا در این مراسم با اشاره به اینکه در ایران زمینه‌های متعددی برای مشارکت و فعالیت شرکت‌‌‌های استرالیایی در حوزه های صنعتی وجود دارد، گفت: در سفر بندر عباس شاهد فعالیت‌‌های بزرگ صنعتی ایران بودم و به همین دلیل شرکت‌‌های استرالیایی را برای سرمایه‌‌گذاری مشترک (جوینت ونچر) با طرف‌‌های ایرانی تشویق کردم.

وی با اشاره به اینکه این توافقنامه و همچنین مقاوله‌‌‌نامه قبلی مورد حمایت مرکز تجارت استرالیا که نقش هدایت‌‌کننده فعالیت‌‌های تجاری و صنعتی این کشور را به عهده دارد، قرار گرفته است، اظهار داشت: سازمان گسترش می‌‌تواند نقش مهمی را در توسعه همکاری‌‌های صنعتی دو کشور ایفا کند.

همچنین در این مراسم، محمد نوری امیری، معاون برنامه‌ریزی و توسعه ایدرو ضمن تبریک روز ملی استرالیا و ابراز امیدواری نسبت به توسعه همکاری‌‌های صنعتی با این کشور تصریح کرد: سازمان گسترش به عنوان بزرگترین سازمان صنعتی کشور آمادگی کامل برای توسعه همکاری‌‌های صنعتی با کشور استرالیا را دارد.

وی با اشاره به اینکه زمینه‌های زیادی برای همکاری‌های صنعتی بین دو کشور وجود دارد، خاطرنشان کرد: ایدرو این آمادگی را دارد که به عنوان حلقه وصل برای پیشبرد و بسط همکاری‌‌‌های صنعتی و اقتصادی میان استرالیا و شرکت‌‌های ایرانی قرار گیرد.

گفتنی است بر اساس این توافقنامه مقرر شد که طرفین نسبت به اعلام زمینه‌‌های همکاری و شناسایی حوزه‌‌‌های مورد علاقه دوجانبه اقدام کرده و ایدرو پروژه‌‌های قابل سرمایه‌‌گذاری را برای شرکت‌‌های استرالیایی معرفی کنند تا زمینه‌‌های اقدام و مذاکره فراهم شود.

محمود فرازنده مدیر کل آسیا – اقیانوسیه وزارت امور خارجه نیز ضمن استقبال از همکاری دوجانبه ایدرو و استرالیا در زمینه‌‌های صنعتی و اقتصادی، ابراز امیدواری کرد گسترش همکاری‌‌ها محور تعاملات دائمی ایران و استرالیا شود.

این سند همکاری به دنبال بازدید سفیر استرالیا به همراه معاون برنامه‌‌ریزی و توسعه و مدیران امور بین‌‌الملل و ارتباطات ایدرو از بندر عباس انجام گرفت.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز