خبرگزاری کار ایران

مدیرعامل اتحادیه باغداران کشور در گفت‌وگو با ایلنا:

ذخیره‌سازی 40 هزار تن پرتقال به منظور تامین بازار شب عید/ بیش از 500 هزار تن انواع میوه در انبارهای مازندران ذخیره شده است

asdasd
کد خبر : ۷۲۰۱۶۷

مدیرعامل اتحادیه باغداران کشور گفت: 30 هزار تن پرتقال شمال و 10 هزار تن پرتقال والنسیای جنوب به منظور ذخیره سازی برای ایام پایانی سال انبار شده است.

صدرا علی‌اکبرخانی مدیرعامل اتحادیه باغداران کشور در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی ایلنا، در خصوص وضعیت بازار میوه برای شب عید اظهار کرد: کمبودی در بازار تامین میوه برای عید نوروز نداریم و بر اساس ابلاغیه وزیر جهاد کشاورزی ذخیره استراتژیک این محصولات در کمیته راهبردی تنظیم بازار کشور انجام شده است که بر این اساس 30 هزار تن پرتقال شمال و 10 هزار تن پرتقال والنسیای جنوب به منظور ذخیره سازی برای ایام پایانی سال انبار شده است.

وی افزود: از تاریخ 27 دی ماه کار حمل و توزیع به استان‌های دیگر آغاز شد و روزانه هزار تن بار به استان‌های مختلف ارسال می‌شود و مشکل حمل بار هم نداریم و به راحتی کار را انجام می‌دهیم.

علی‌اکبر‌خانی در ادامه تصریح کرد: حمل بار به آسانی انجام می‌شود و از کامیون‌های یخچال‌دار برای حمل میوه به انبارهای استانی استفاده می‌شود و از میوه تا رسیدن به مقصد به خوبی محافظت می‌شود.

مدیرعامل اتحادیه باغداران کشور با اشاره به کاهش تولید مرکبات در سال 97 اذعان داشت: میزان مرکبات نسبت به سال گذشته 10درصد کاهش داشته اما با کمبودی در بازار مواجه نیستیم و در انبارهای مازندران بیش از 500 هزار تن میوه ذخیره شده است.

علی‌اکبرخانی در خصوص قیمت‌گذاری میوه شب عید گفت: قیمت‌گذاری میوه شب عید براساس ستاد تنظیم بازار هر استان و بضاعت مالی و ظرفیت استان‌ها در ایام پایانی سال اعمال خواهد شد و پس از بررسی و قیمت‌گذاری به بازار عرضه می‌شود.

وی افزود: ذخیره‌سازی در زمینه کیوی انجام نشده اما ذخیره‌سازی سیب توسط سازمان تعاونی روستایی انجام شده و در استان‌های مختلف در انبارها وجود دارد. تا این لحظه هیچ مشکلی در تامین میوه وجود نداشته و امیدواریم مشکلی به وجود نیاید.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز