خبرگزاری کار ایران

با حضور وزیر نیرو؛

توافق‌های ایران و روسیه به منظور توسعه همکاری‌ مشترک

asdasd
کد خبر : ۷۱۹۶۲۶

نشست میان پاور ماشین روسیه و شرکت‌های بزرگ صنعت آب و برق ایران عصر امروز با حضور وزیر نیرو برگزار شد و طرفین در این جلسه تفاهم‌ نامه‌های مشترکی را به امضا رساندند.

به گزارش ایلنا از وزارت نیرو، وزیر نیرو در این جلسه با تاکید بر اینکه سطح بسیار بالایی از اراده سیاسی میان رهبران دو کشور برای شکل گرفته است، گفت: با وجود اراده سیاسی که برای همکاری میان دو طرف وجود دارد ولی این ارتباط میان مدیران اجرایی و اقتصادی کمرنگ‌تر است.

رئیس کمیسیون مشترک همکاری‌های اقتصادی و تجاری ایران و فدراسیون روسیه تاکید کرد: وظیفه این کمیسیون و مسئولان دو طرف در تهران و مسکو بایستی در جهت پرکردن فاصله همکاری‌های اقتصادی باشد که توافقات فعلی میان شرکت‌های ایران و روسیه فصل مشترکی به منظور کم کردن فاصله میان روابط سیاسی و اقتصادی دو کشور خواهد بود.

اردکانیان با اشاره به اهتمام جدی شرکت پاور ماشین به منظور همکاری با شرکت‌های ایرانی، گفت: تا ساعاتی دیگر تماسی تلفنی با وزیر انرژی روسیه به عنوان مسئول روسی کمیسیون مشترک همکاری‌های اقتصادی و تجاری ایران و فدراسیون روسیه خواهم داشت که در جریان مذاکرات تلفنی خود نتایج پیشرفت توافقات میان شرکت پاور ماشین و شرکت‌های داخلی ایران را نیز اعلام خواهم کرد.

وزیر نیرو با اشاره به اهداف کوتاه مدت و بلندمدت شرکت پاور ماشین روسیه برای همکاری با شرکت‌های مهم صنعت آب و برق ایران، گفت: امیدواریم تا ماه می سال جاری میلادی که  کمیسیون مشترک همکاری‌های اقتصادی و تجاری ایران و فدراسیون روسیه در تهران برگزار خواهد شد شاهد عملیاتی شدن توافقات امروز میان شرکت‌های مهم صنعت آب و برق ایران و  پاور ماشین روسیه باشیم.

همچنین در این نشست با حضور وزیر نیرو و مدیرعامل شرکت پاورماشین روسیه تفاهم‌ نامه‌های مشترکی بین شرکت‌های مهم صنعت آب و برق ایران همچون شرکت مادرتخصصی تولید نیروی برق حرارتی و طرف روسی به امضا رسید.

محسن طرزطلب، مدیرعامل شرکت تولید نیروی برق حرارتی در خصوص جزئیات تفاهم‌نامه امروز این مجموعه با شرکت پاور ماشین روسیه، گفت: مذاکرات متعددی میان دو شرکت از مدت‌ها به منظور بهسازی و نوسازی نیروگاه رامین آغاز شده و مقرر شده تا تامین مالی از وام دولت روسیه برای این پروژه انجام شود.

وی تاکید کرد: پیش‌بینی ما این است که نزدیک به 450 میلیون یورو هزنیه اجرای این پروژه خواهد بود که در این بین شرکت‌های ایرانی نیز با پاورماشین روسیه به منظور بازسازی و نوسازی نیروگاه رامین اهواز همکاری خواهند داشت.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز