خبرگزاری کار ایران

رئیس اتحادیه دارندگان انبارها در گفت‌وگو با ایلنا:

تاجران قراردادهای خود را تمدید نمی‌کنند/ افزایش قیمت پایه گمرکی باعث کاهش واردات شده است/ قیمت اجاره انبارها را افزایش نداده‌ایم

asdasd
کد خبر : ۷۱۸۷۵۵

رئیس اتحادیه دارندگان انبارهای کالای تجارتی ، سراها و سردخانه‌ها گفت: وضعیت اکنون ما به گونه‌ای است که به همکاران خود پیشنهاد کردیم هرطوری که مستاجر می‌خواهد با آنها کنار بیایند چون در صورت اتمام قرارداد دیگر توجیهی وجود ندارد که انبار را اجاره کنند.

سید مهدی کشاورزی رئیس اتحادیه دارندگان انبارهای کالای تجارتی ، سراها و سردخانه‌ها در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی ایلنا در خصوص آخرین وضعیت دارندگان انبارهای کالاهای تجارتی سراها و سردخانه‌ها گفت: در هیچ سالی اعضای ما اینقدر درگیر رکود نبوده‌اند از زمانی که قیمت پایه گمرکی افزایش پیدا کرده دیگر کسی جنس وارد نمی‌کند و می‌توان گفت نسبت به گذشته تعدادی از انبارها و سردخانه‌ها خالی است.

وی ادامه داد: وضعیت اکنون ما به گونه‌ای است که به همکاران خود پیشنهاد کردیم هرطوری که مستاجر می‌خواهد با آنها کنار بیایند چون در صورت اتمام قرارداد دیگر توجیهی وجود ندارد که انبار را اجاره کنند.

رئیس اتحادیه دارندگان انبارهای کالای تجارتی، سراها و سردخانه‌ها گفت: البته برخی تاجران، اجناسشان را نمی‌فروشند و در انبارهایشان نگه می‌دارند. آنها عنوان می‌کنند چون امکان جایگزین کردن جنس جدید را ندارند و نمی‌توانند تخمین بزنند که آیا با آن قیمتی که می‌فروشند، می‌توانند اجناس جدید بخرند یا خیر، از فروش امتناع می‌کنند.

کشاورزی تصریح کرد: ما امسال جرأت افزایش قیمت اجاره را نداشتیم و سعی کردیم هر گونه که مستاجر بخواهد با آن کنار بیاییم چرا که وقتی می‌بینیم بازار به این گونه است نمی‌توانیم به تاجران بگوییم اجاره خود را اضافه کنند.

وی در خصوص وضعیت سردخانه‌ها گفت: بیش از ۱۷۰۰ انبار در تهران وجود دارد. شرکت‌های بزرگ مانند سامسونگ و ال جی که بزرگ‌ترین انبارها و بیشترین تعداد را داشتند با متوقف شدن روند تولید و مونتاژ، اکنون تعدادی از انبارهایشان را تحویل داده‌اند.

رئیس اتحادیه دارندگان انبارهای کالای تجارتی ، سراها و سردخانه‌ها ادامه داد: برخوردهای اخیر با تاجران به دلیل احتکار باعث شده که کسی فعلا جنس در انبارهای ما نگهداری نکند.

وی افزود: بازرسان آمدند انبارهای کاغذ مقوا و روغن و حتی پوشک را توقیف کردند و بعد آنها را در فروشگاه‌های رفاه و سایر فروشگاه‌های زنجیره‌ای به حراج گذاشتند چرا که در برهه‌ای مردم ترسیده بودند و اقدام به خرید بیش از نیاز کالای خود می‌کردند از طرف دیگر هر کسی که رفته بود با دلار ۴۲۰۰ تومانی کالا خریده بود و آن را به بازار عرضه نکرده بود و در انبار نگه داشته بود به او قاچاقچی گفتند. تمام این عوامل باعث شد که تاجران و واردکنندگان از ترس اینکه متهم به قاچاق و یا مسائل دیگر نشوند فعلا دست از کار بکشند و انبارهای ما فعلا خالی بماند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز