خبرگزاری کار ایران

مدیرعامل مجتمع گاز پارس جنوبی؛

سهم 92 درصدی پارس جنوبی از تولید میعانات گازی کشور

asdasd
کد خبر : ۷۱۸۱۴۲

مجتمع گاز پارس جنوبی به عنوان بزرگترین مجتمع گازی کشور سهم عظیمی در تولید محصولات متنوع از گاز طبیعی دارد.

به گزارش ایلنا، هادی هاشم زاده فرهنگ مدیرعامل مجتمع گاز پارس جنوبی با بیان این مطلب گفت: در سبد انرژی کشور حدود 74 درصد سهم انرژی فسیلی است که 50 درصد آن به مجموعه محصولات پارس جنوبی متکی است.

وی افزود: از نگاه دیگر حدود 68 درصد برداشت منابع، حدود 67 درصد گاز شیرین تولیدی کشور در سال 96 در مجتمع گاز پارس جنوبی تولید شده است.

مدیرعامل مجتمع گاز پارس جنوبی با بیان اینکه هم اکنون بیش از 92 درصد کل میعانات کشور در این شرکت تولید می شود، گفت: قریب به 55 درصد کل گوگرد کشور نیز در این مجتمع تولید می شود.

فرهنگ با بیان اینکه مجموعه پارس جنوبی با توجه به توسعه در سالیان اخیر رشد تولید داشته است، گفت: بیش از 96 درصد کل ال پی جی کشور و 100 درصد اتان تولیدی کشور مجموعه محصولات مجتمع گاز پارس جنوبی را تشکیل می دهند.

مدیرعامل مجتمع گاز پارس جنوبی در ادامه افزود: به طور کلی هر فاز پارس جنوبی که به بهره برداری می رسد یک درصد روی GDP کشور تأثیر مثبت می گذارد.

فرهنگ در ادامه به اهمیت حمایت از تولید داخل اشاره کرد و اظهار داشت: با حمایت هایی که از تولیدکنندگان داخلی در سال گذشته صورت گرفته و با ساخت چندین قطعه و تجهیز در بخش های مکانیک، برق و ابزار دقیق

قریب به 28 میلیارد تومان صرفه جویی ارزی از محل ساخت داخل این تجهیزات صورت گرفته است.

وی زنجیره تأمین کالای مجتمع را ساختاری عظیم دانست و گفت: سال گذشته متجاوز از 17 هزار قلم کالا سفارش گذاری شده و بیش از  10 هزار قلم کالا برای 10 پالایشگاه گاز در حال بهره برداری تأمین شده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز