خبرگزاری کار ایران

رئیس کمیسیون صنایع اتاق بازرگانی:

به اندازه 10 سال برای اقتصاد بخشنامه صادر شده است/ هیچ‌کدام از بسته‌های حمایتی دولت عملیاتی نشد

asdasd
کد خبر : ۷۱۷۶۲۸

رئیس کمیسیون صنعت اتاق بازرگانی گفت: هر ساله دولت بسته‌های حمایتی را برای صنعت در نظر می‌گیرد، امسال هم دو بسته 16 هزار میلیارد تومانی و 10 هزار میلیارد تومانی را اعلام کرد اما متاسفانه تاکنون هیچ کدام از آنها عملیاتی نشده است و بانک‌ها به وظیفه خود در این حوزه عمل نمی‌کنند.

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایلنا، در اجلاس ماهیانه اتاق بازرگانی ایران که با حضور وزیر صمت در حال برگزاری است روسای دو کمیسیون صنعت و صادرات نظرات و پیشنهادات خود را بیان کردند.

ابوالفضل روغنی رئیس کمیسیون صنعت با اشاره به صدور بخشنامه‌های اقتصادی در سال جاری گفت: در هشت ماهه امسال به اندازه 10 سال برای بخش واردات و صادرات بخشنامه صادر شده است. این در حالی است که تصمیم دولت در ابتدای سال و تک‌نرخی کردن ارز و قیمت‌گذاری 4200 تومانی آن باعث به وجود‌آمدن بدترین شرایط برای صنعت و تجارت کشور شد.

وی ادامه داد: فضای اقتصادی امروز کشور یک فضای ناامن و غیرقابل اعتماد است و خیلی از تولیدکنندگان به دلیل مشکلات اقتصادی و برخی از حرکات و تصمیم‌گیری‌ها مانند محاکماتی که هر روز در تلویزیون آن را می‌بینیم دیگر انگیزه کار کردن ندارند. ما بارها اعلام کرده‌ایم که هیچ وقت مخالف برخورد با فساد نیستیم اما به صورت منطقی و درک شرایط کشور.

روغنی با اشاره به قیمت تمام شده کالا در صنایع ایران گفت: با توجه به اینکه ما از انرژی ارزان و خوبی بهره‌مند هستیم اما قیمت تمام شده ما باز هم بیشتر از قیمت سایر کشورها است. تغییرات آنی نرخ ارز، هزینه بهره‌های بانکی، تامین اجتماعی همگی عوامل تاثیرگذاری هستند.

وی ادامه داد: هر ساله دولت بسته‌های حمایتی را برای صنعت در نظر می‌گیرد، امسال هم دو بسته 16 هزار میلیارد تومانی و 10 هزار میلیارد تومانی را اعلام کرد اما متاسفانه تاکنون هیچ کدام از آنها عملیاتی نشده است و بانک‌ها به وظیفه خود در این حوزه عمل نمی‌کنند. فضای نامناسب برای اقتصاد کشور باعث شد که قانون بهبود کسب و کار به مجلس برود و تصویب شود اما بندهای آن امروز اجرایی نمی‌شود. ازسوی دیگر عدم شفافیت قوانین و نبود نقشه راه منظم و منسجم باعث شده صنعت کشور با مشکل روبرو شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز