خبرگزاری کار ایران

طهماسبی مطرح کرد:

چابهار؛ گلخانه‌ای طبیعی با دسترسی مناسب به بازارهای جهانی

asdasd
کد خبر : ۷۱۷۳۲۵

معاون امور باغبانی وزارت جهاد کشاورزی گفت: چابهار با توجه به همجواری با آب‌های آزاد و دمای هوای مناسب در طول سال به عنوان یک گلخانه طبیعی بهترین شرایط و موقعیت را برای کشت انواع محصولات دارد.

به گزارش ایلنا و به نقل از وزارت جهاد کشاورزی، محمدعلی طهماسبی معاون امور باغبانی وزارت جهاد کشاورزی در نخستین همایش فرصت های سرمایه گذاری سیستان و بلوچستان در چابهار اظهار داشت: دمای هوای چابهار، خاک حاصلخیز، نوع تابش و درجه حرارت این شهرستان با سایر نقاط کشور متفاوت و بهترین موقعیت برای کشت‌های گلخانه‌ای و سایر محصولات گرمسیری و نیمه‌گرمسیری را دارد.

وی بیان کرد: دسترسی مناسب چابهار به بازارهای جهانی بهترین شرایط را برای ساخت گلخانه به‌ وجود آورده است و می‌توان علاوه بر تامین بازار مصرف داخلی از طریق بندر شهید بهشتی محصولات تولیدی را به کشورهای مختلف دنیا صادر کرد.

معاون امور باغبانی وزارت جهاد کشاورزی گفت: برخی از کشورهای دنیا نظیر هلند، اسپانیا و ترکیه با حدود ۴۰ هزار هکتار گلخانه به عنوان قطب‌‌های کشت گلخانه‌ای دنیا مطرح هستند ولی قابلیت چابهار را ندارند.

وی بر تکمیل زیرساخت‌های حمل و نقل، صدور مجوز برای اجرای طرح‌های کشاورزی و شیلاتی، توجه بیشتر به حل مشکلات کشاورزان و اختصاص اعتبار برای توسعه همه جانبه سیستان و بلوچستان بویژه سواحل مکران تاکید کرد.

طهماسبی تصریح کرد: زمینه برای سرمایه‌گذاری در بخش‌های مختلف توسط سرمایه‌گذاران وجود دارد و جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان نیز آماده هرگونه همکاری با فعالان اقتصادی است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز