خبرگزاری کار ایران

رئیس بنیاد مستضعفان:

قبل از ارائه پروانه ساخت دستور شروع کار ساختمان پلاسکوی جدید را گرفتیم/ منتظر حکم قوه قضائیه هستیم

asdasd
کد خبر : ۷۱۷۲۱۰

رئیس بنیاد مستضعفان با بیان اینکه طبق اعلام قوه قضائیه 14 دستگاه در پرونده سانحه ساختمان پلاسکو دخیل هستند گفت: قبل از اینک پروانه ساخت ارائه شود دستور شروع کار را گرفته‌ایم و تا شهریور 99 پلاسکوی جدید را تحویل می‌دهیم.

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایلنا،محمد سعیدی‌کیا در مراسم تجلیل از منتخبان مسابقه طراحی پلاسکو با عرض تسلیت به مناسبت سالروز شهادت آتش‌نشانان سانحه پلاسکو و از دست رفتن تعدادی از خدمه این ساختمان گفت: قرار بر این بود شهردار تهران هم در مراسم حضور داشته باشد اما بنا به دلایلی نتوانست در این مراسم شرکت کند.

وی ادامه داد: سانحه پلاسکو روز پنجشنبه اتفاق افتاد که در آن زمان بنده در ایرانشهر بودم اما آقایان کاری و خواجه دلویی همان روز پنجشنبه کمیته‌ای را برای پیگیری موضوع تشکیل دادند، روز شنبه بنده همراه با وزیر کشور در محل وقوع سانحه حضور پیدا کردم و در بین کسبه ساختمان پلاسکو اعلام کردم که ظرف دو سال ساختمان جدید را می‌سازیم.

رئیس بنیاد مستضعفان ادامه داد: البته بارها اعلام کردم این دو سال پس از اخذ پروانه ساخت خواهد بود.

وی با تاکید بر اینکه دستگاه‌های مختلفی در اجرای این پروژه مدخل هستند گفت: یکی از دستگاه‌های مربوط به این پروژه بنیاد مستضعفان است که از این مسئولیت هم شانه خالی نمی‌کند.

سعیدی‌کیا افزود: از همان روزهای اول مقدمات کار شکل گرفت و قرار بر این شد که تصمیمات حقوقی را کنار بگذاریم و خواست ملی و خواست کسبه را برآورده کنیم. وقتی شروع به کار کردیم چون در این حادثه تلفات جانی هم اتفاق افتاده بود قوه قضائیه ساختمان پلاسکو را پلمپ کرده بود.

وی ادامه داد: رئیس جمهوری، هیات ملی با حضور دانشگاهیان تشکیل داده بود تا این حادثه را بررسی کند و جلسات مکرری در سطح ملی در این زمینه برگزار کردیم.

سعیدی‌کیا با بیان اینکه 51 جلسه در سطح ملی تاکنون برگزار شده است گفت: در نهایت شورای عالی شهرسازی اعلام کرد که طراحی پلاسکو باید از طریق مسابقه ملی انجام شود و بحث‌های متعددی در این بین انجام شد بنابراین دانشجویان، اساتید دانشگاهی وارد این کار شدند و بنیاد مستضعفان فراخوان ایده برگزار کرد تا ایده‌های مورد نظر بررسی شود.

رئیس بنیاد مستضعفان ادامه داد: در همان زمان 10 ایده انتخاب شد و جوایز آن هم داده شد.

وی افزود: طرحی را تهیه کردیم که اراضی کنار پارکینگ را هم تحت مالکیت خود قرار دادیم چرا که شهرداری می‌گفت متکی بر طرح تفصیلی منطقه این ساختمان باید در هشت طبقه ساخته شود تا نیازها را برآورده کنیم اما در این میان شهر تهران سه شهردار عوض کرد و تمام این جلسات بعضاً تکرار شدند.

سعیدی‌کیا ادامه داد: با آقای نجفی تفاهمی را به امضا رساندیم اینکه ساختمان جدید پلاسکو با چه شرایطی ساخته شود.

رئیس بنیاد مستضعفان با بیان اینکه ساختمان جدید با همان سطح و سطوح ساختمان قدیم ساخته شود گفت: این موضوع مورد قبول صاحبان سرقفلی ساختمان پنج طبقه نبود و اعتراضاتی داشتند.

وی ادامه داد: در نهایت به آقای جهانگیری نامه‌ای نوشتم مبنی بر اینکه هر تصمیمی که می‌گیریم به توافق و تفاهم نمی‌رسد و شما باید در این باره این موضوع تعیین تکلیف کنید.

سعیدی‌کیا گفت: در نهایت کار به استانداری سپرده شد و در این مدت از اسفند 96 تا 21 خرداد 97 جلساتی به ریاست استانداری تهران برگزار شد و در نهایت در 21 خرداد تصمیم نهایی گرفته شد که در این باره آقای مقیمی در استانداری تهران همت بسیار زیادی کردند که جا دارد از ایشان تشکر کنیم.

سعیدی‌کیا ادامه داد: در نهایت صاحبان سرقفلی طبقه پنجم به اصرار گفتند که خودمان مقاوم‌سازی ساختمان را انجام می‌دهیم هرچند سعی شد آنها را منصرف کنیم اما نپذیرفتند و در نهایت قرار بر این شد که بیشتر از نصف کسبه ساختمان پنج طبقه در دفترخانه‌ای این موضوع را متعهد شوند که مسئولیت را خودشان قبول کردند.

سعیدی‌کیا ادامه داد: بنابراین کار به دو قسمت تقسیم شد در ابتدا مقاوم‌سازی ساختمان پنج طبقه و قسمت بعدی احداث ساختمان جدید در همان مکان با همان سطح و سطوح.

رئیس بنیاد مستضعفان ادامه داد: این موضوع در شورای تامین استان تصویب و ابلاغ شد و در کمیسیون ماده پنج در زمانی که آقای افشانی شهردار بود و آقای حناچی خودشان معاون شهرداری بود به تصویب رسید و ابلاغ شد.

وی تاکید کرد: قبل از ارائه پروانه ساخت کار را شروع کرده‌ایم و باید تا مهرماه 99 ساختمان جدید تحویل شود.

سعیدی کیا گفت: مسابقه‌ای برای طراحی ساختمان برگزار شد و 11 طرح انتخاب شدند که از بین آنها باید یک طرح انتخاب شود.

وی ادامه داد: قرار بر این است که در ساختمان جدید المان‌و نشانی از شهدای آتش‌نشان در نظر گرفته شود که به این موضوع هم توجه ویژه‌ای داریم.

رئیس بنیاد مستضعفان با بیان اینکه قوه قضائیه اعلام کرده است 14 دستگاه در این پروژه ذی‌مدخل هستند که یکی ا زآنها بنیاد مستضعفان است گفت: قوه قضائیه در این باره حکم خواهد داد. منتظر حکم قوه قضائیه هستیم اما کار را مطعل نمی‌گذاریم و از همان روز اول شروع پروژه را معطل نداشتیم و به دنبال این هستیم که یک ساختمان فاخر به جا بگذاریم.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز