خبرگزاری کار ایران

وزیر راه و شهرسازی عنوان کرد:

سرمایه گذاری ۷۰۰ میلیاردی بخش خصوصی در بندر امام خمینی/ کاهش توقف کشتی ها در بنادر با مکانیزه شدن تخلیه و بارگیری

asdasd
کد خبر : ۷۱۶۶۸۳

وزیر راه و شهرسازی از سرمایه‌گذاری ۷۰۰ میلیارد تومانی بخش خصوصی در بندر امام خمینی (ره) خبر داد و گفت: باید با ریل پایه کردن بنادر و مکانیزه کردن انبارداری، ارزش افزوده ایجاد کرده و موجب رونق اقتصادی در کشور شویم.

به گزارش ایلنا، محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی در مراسم افتتاح و کلنگ‌زنی پروژه‌های منطقه ویژه اقتصادی بندر امام خمینی (ره) در جمع خبرنگاران ارزش این پروژه‌ها را ۷۰۰ میلیارد تومان اعلام کرد و گفت: این پروژه‌ها با مشارکت و سرمایه گذاری فعال بخش خصوصی افتتاح شده و به بهره‌برداری خواهند رسید.

وی ادامه داد: نکته حائز اهمیت در بنادر این است که توان اقتصادی ایجاد شود و تولید بار صورت بگیرد. این مهم هم در رونق ترانزیت موثر است و هم در تولید، اشتغال و نقش آفرینی برای ارتقای اقتصادی کشور، منطقه و به ویژه استان خوزستان تاثیر مثبت دارد.

اسلامی با اشاره به وجود پسکرانه ۱۱ هزار هکتاری در بندر امام خمینی (ره) و منطقه ویژه اقتصادی آن گفت: هزار و ۳۰۰ هکتار از این پسکرانه امروز زیر پوشش قرار دارد. شرکت‌های گوناگونی که امروز در بندر فعال هستند، هم در حوزه انبارداری و نقل و انتقال بار و هم در حوزه ایجاد ظرفیت فرآوری فعالیت می کنند.

وی افزود: امروز از فرآوری دانه‌های روغنی بازدید کردم. این فعالیت‌ها از جمله اقداماتی هستند که می‌توانند تولید بار داشته باشند و با ایجاد ارزش افزوده بر روی مواد خام، به صادرات منجر شوند.

اسلامی مکانیزه کردن سیستم های تخلیه و بارگیری در بندر امام خمینی (ره) را حائز اهمیت توصیف کرد و گفت: این اقدام می‌تواند میزان توقف کشتی ها را کاهش دهد. امروز شاهد استفاده از سیستمی هستیم که قدرت تخلیه ده هزار تن دانه روغنی و غلات در روز را دارد و می تواند یک محموله ۶۰ هزار تنی را ظرف ۶ روز تخلیه کند.

وی ادامه داد: این اتفاق ارزش افزوده ایجاد می کند و کمیت و کیفیت حمل بار را افزایش می‌دهد.

عضو کابینه دوازدهم اتصال بنادر به شبکه ریلی را یک ضرورت خواند و گفت: ما باید بتوانیم شبکه ریلی خود را به مراکز بار متصل کنیم که قدرت جابجایی بار افزایش پیدا کند.

اسلامی کاهش قیمت تمام شده برای تولیدکنندگان را نتیجه این اقدام دانست و افزود: اتصال مراکز بار به شبکه ریلی همچنین از تحمیل بار زیاد و خارج از حد تحمل به جاده‌ها جلوگیری می کند.

وزیر راه و شهرسازی از سرمایه گذاری برای ریل پایه کردن بنادر خبر داد و گفت: یکی از مراکزی که امروز مورد بازدید قرار گرفت، انبار مکانیزه دانه است که با سیستم مکش به کشتی متصل است و می‌تواند تحرک متفاوتی را برای تخلیه و بارگیری ایجاد کند.

وی به احداث پایانه های نفتی در بندر امام خمینی (ره) اشاره کرد و افزود: این پایانه‌ها سوآپ و ترانزیت نفت و فرآورده‌های نفتی را انجام می‌دهند و با سرمایه گذاری شایسته بخش خصوصی ایجاد شده‌اند.

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز