خبرگزاری کار ایران

بازدید مشاور فرماندهی کل قوا از دستاوردهای پژوهشگران پژوهشگاه فضایی ایران

asdasd
کد خبر : ۷۱۶۶۷۴

سردار حسین دهقان مشاور فرماندهی کل قوا در حوزه صنایع دفاعی صبح امروز ( چهارشنبه) از نمایشگاه دستاوردهای پژوهشگران حوزه فضایی در پژوهشگاه فضایی ایران بازدید کرد.

 به گزارش ایلنا و به نقل از مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، وزیر پیشین دفاع با عرض تبریک به فعالان حوزه فضا و آرزوی توفیق برای این عزیزان گفت: در دنیای امروز کارکردهای عرصه فضا در دنیا در حال تغییر و دگرگون شدن است. این تغییر رویکرد و دگرگونی رقم خورده در این حوزه، به ما القا می‌کند که لازمه حضورمان در فضا، و فضایی شدنمان داشتن زیرساخت‌های فضایی جدی است.
 
وی افزود: رتبه‌ای که هم اکنون در سطح جهانی در حوزه فضا دارا هستیم، نشان از بوجود آمدن یک عزم، اراده، توان و تلاش جدی و خاص در کل کشور است که توانست ما را به این سطح و رتبه غرورآفرین برساند.
 
مشاور فرماندهی کل قوا در حوزه صنایع دفاعی با اشاره به اینکه خود در بخش‌هایی از صنعت فضایی از نزدیک با موضوعات و چالش‌های این عرصه دست به گریبان بوده است، خاطرنشان کرد: قرار بود ما از سال ۸۵ در طول ۱۰ سال خود را به بالاترین سطح حوزه فضایی برسانیم که در عمل در پایان این مدت تقریبا به میزان چهار سال پیش رفته بودیم که البته نتیجه‌ای که از ترسیم این افق در عرصه فناوری‌های فضایی حاصل شد این بود که جوانان، پژوهشگران و صنعتگران با همان نگاه بلند پیش رفته و پتانسیل بسیار توانمندی در سطح دانشگاه و صنعت شکل گرفت که بدنبال آن، هم اکنون شاهد این هستیم که دانشگاهیان ما می‌توانند با دستیابی به فناوری روز دنیا،  توانمندی فنی و مدیریتی طراحی و ساخت ماهواره کسب کرده و پروژه پیچیده‌ ساخت ماهواره را طراحی و مدیریت کنند.
 
سردار دهقان تصریح کرد: به هر ترتیب کندی و رخوت پیش آمده به همت وزیر جوان کابینه و تصمیم سازان حوزه فضایی، کنار زده شد و پتانسیل و توان علمی و تخصصی موجود در صنعت و دانشگاه، در حال احیا شدن است.
وزیر سابق دفاع با تاکید بر اینکه اگر روند موجود را بتوانیم به شکلی هماهنگ هدایت و مدیریت کنیم بزودی به نقطه آرمانی که فاصله زیادی از آن نداریم می رسیم.
در ادامه این بازدید سردار دهقان از مرکز آزمون، تجمیع و یکپارچه‌سازی پژوهشگاه و آزمایشگاه‌ها و تجهیزات زیرساختی فضایی پژوهشگاه نیز بازدید کرد.

بر اساس این گزارش، همچنین محمد رضا باهنر دبیر کل جامعه مهندسین و نماینده ادوار مجلس و غلام علی حداد عادل مشاور مقام معظم رهبری و عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام هم صبح امروز از دستاوردهای پژوهشگاه فضایی بازدید کردند.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز