خبرگزاری کار ایران

معاون وزیر جهاد کشاورزی:

تعرفه کودهای وارداتی دارای مشابه تولید داخل افزایش می‌یابد

asdasd
کد خبر : ۷۱۶۴۷۸

معاون وزیر جهاد از الزام ثبت انواع کودها و سموم داخلی و وارداتی خبر داد.

به گزارش ایلنا به نقل از صدا و سیما، محمدعلی طهماسبی اظهار داشت:بر اساس دستورالعمل جدید، همه­­ کودها اعم از تولید داخل و وارداتی، ­ به دستور وزیر جهاد کشاورزی باید ثبت شود، به این ترتیب که آلایندگی و مواد مؤثر آنها، ​ توسط مؤسسه تحقیقات خاک و آب مورد آزمایش قرار گرفته و در سامانه جامع این مؤسسه ثبت می‌شود.

معاون وزیر جهاد کشاورزی گفت: ثبت این کودها باعث می‌شود که مصرف کنندگان با مراجعه به این سامانه، ­ دریابند که کود مصرفی شان تقلبی است یا ثبت شده است.

وی اظهار داشت: در خصوص کود اوره که توسط پتروشیمی‌ها در کشور تولید می‌شود، ما جزو صادرکنندگان به شمار می‌آییم­ اما  در خصوص انواع دیگر، تقریباً نیمی از کودها وارداتی است.

طهماسبی گفت: آن چیزی که در خصوص کود و سم بسیار مورد توجه است؛ حفاظت از محیط زیست است و اخیراً هم لایحه خاک تدوین شده تا جلوی آلایندگی محیط و خاک را بگیرد و هدف این است که­ محصول سالم به دست مصرف کننده برسد.

وی اظهار داشت: برای حمایت از تولید داخلی علاوه بر امکان ثبت و معرفی نشان تجاری، تسهیلات جدیدی در تبصره ۱۸ برای تولید کنندگان در نظر گرفته شده و همچنین مقرر شده تعرفه انواع کود وارداتی در مقابل آن‌هایی که تولید داخل دارند افزایش یابد.

معاون وزیر جهاد کشاورزی تصریح کرد: حضور شرکت‌های دانش بنیان در عرصه تولید کود نیز بسیار حائز اهمیت است و امیدواریم ­روزی کشورمان در این حوزه بتواند انواع کود را صادر کند.

طهماسبی ادامه داد: تنوع اقلیمی و دانشمندانی که در کشورمان در این حوزه فعالیت می‌کنند پتانسیل تولید را بسیار بالا برده اند و در خصوص تولید سم و کود، پیشرفت‌های خوبی را در آینده شاهد خواهیم بود و در حال حاضر نیز زمینه‌های کسب و کار و سرمایه گذاری خوبی در این حوزه‌ها در کشور فراهم شده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز