خبرگزاری کار ایران

قرارداد تولید 2500 تن کاتالیست با بخش خصوصی منعقد شد

asdasd
کد خبر : ۷۱۶۲۸۰

رئیس پژوهشگاه صنعت نفت اظهار داشت: با توجه به شرایط کشور به لحاظ تحریم‌ها، کاتالیست از جمله مواردی است که در معرض محدودیت واردات قرار می‌گیرد.

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایلنا، جعفر توفیقی در مراسم انعقاد قرارداد بومی‌سازی و تولید صنعتی کاتالیست‌های هیدروکراکینگ و تصفیه هیدروژنی ته‌ماندهای نفتی (RCD) که با پژوهشگاه صنعت نفت و شرکت اکسیر نوین برگزار شد اظهار داشت: کاتالیست یکی از کالاهای راهبردی صنعت نفت است و سالانه مقادیر زیادی ارز صرف واردات این کالا از کشورهای مختلف می‌شود. با توجه به فناوری بالای ساخت این کالا پژوهشگاه صنعت نفت با حمایت شرکت پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی نسبت به توسعه دانش فنی انواع کاتالیست که نقش حیاتی در صنعت نفت دارند اهتمام کرده است.

وی افزود: اکنون دانش فنی این صنعت در اختیار پژوهشگاه قرار دارد و بر اساس تفاهم‌نامه‌ای که بین پالایش و پخش، پژوهشگاه و شرکت اکسیر نوین 9 ماه گذشته برای تجاری کردن کاتالیست‌ امضا شده بود امروز قرارداد نهایی آن منعقد می‌شود.

رئیس پژوهشگاه صنعت نفت با بیان اینکه پژوهشگاه سال گذشته دانش فنی و تجاری سازی کاتالیست را توسعه داد، گفت: با توجه به شرایط کشور به لحاظ تحریم‌ها کاتالیست از جمله مواردی است که در معرض محدودیت واردات قرار می‌گیرد. ساخت آن در داخل کشور بیانگر توانمندی کشور در شرایط کنونی است و نشان می‌دهد که می‌توانیم با استفاده از توانمندی‌های داخل با تحریم‌ها مقابله کنیم.

وی با بیان اینکه اولین محموله از این نوع کاتالیست تا سال آینده به میزان 1500 تن به پالایشگاه شازند اراک تحویل داده می‌شود گفت: بنده اطمینان دارم که با توجه به توانمندی‌های کشور ما از واردات بی‌نیاز شده و حتی نمونه‌هایی تولید می‌شود که بازدهی آن از نمونه‌های خارجی بالاتر خواهد بود.

وی یادآور شد: قرارداد یاد شده به مدت 10 سال و برای تولید سالانه 2500 تن کاتالیست خواهد بود.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز