خبرگزاری کار ایران

سازمان راهداری اعلام کرد:

آماده‌باش ۱۲هزار راهدار‌ برای مدیریت راه‌ها در برف و کولاک پیش‌ِرو‌

asdasd
کد خبر : ۷۱۶۰۸۰

باتوجه به پیش‌بینی سازمان هواشناسی مبنی بر ورود موج جدید سرما در روزهای آینده که اغلب استان‌ها را در بر می‌گیرد، ۱۲ هزار نیروی راهداری در محورهای مواصلاتی در حالت آماده‌باش و آماده ارائه خدمات به مسافران و کاربران جاده‌ها هستند.

‌به گزارش ایلنا، سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای اعلام کرد: ورود‌ سامانه بارشی پیش‌ِ‌رو همراه با بارش برف و باران و در برخی نقاط و محورهای کوهستانی وزش باد شدید، کاهش دما و شدت برودت هوا همراه خواهد بود که این امر شرایط تردد در جاده‌ها و محورهای مواصلاتی را برای کاربران جاده‌ها در وضعیت هشدار قرار می‌دهد.

توصیه می‌شود، در روزهای آتی به ویژه در ایام منتهی به پایان هفته از انجام سفرهای غیرضروری پرهیز شود و در صورت لزوم سفر، مسافران قبل از سفر، اطلاعات و وضعیت محور مورد تردد خود را از طریق سایت و تلفن ۱۴۱ مورد بررسی قرار داده و از موقعیت راهدارخانه‌های طول مسیر خود جهت اسکان اضطراری مطلع شوند.

در شرایط جوی یادشده مسافران باید از سلامت خودروی خود به ویژه وسایل گرمایشی خودرو و تجهیزات ایمنی و زمستانی آن اطمینان حاصل کنند و با باک بنزینِ پُر سفر کنند این در حالی است که همراه داشتن زنجیر چرخ و آگاهی از نحوه استفاده از آن از ضروریات سفر در فصل زمستان محسوب می‌شود و توجه به آن ضرورت دارد.

در این ایام ۹ هزار و ۶۰۰ دستگاه ماشین‌آلات راهداری و ۶۴۹ راهدارخانه برای اسکان اضطراری مسافران در امده باش هستند.

سرعت باد در اغلب مناطق از ۲۸ کیلومتر بر ساعت فراتر خواهد رفت که موجب کولاک خواهد شد که در چنین شرایطی مردم باید همکاری لازم را با نیروهای راهداری داشته باشند، زیرا راهداران در جاده‌های کشور در حال انجام فعالیت راهداری زمستانی و برف‌روبی و یخ‌زدایی هستند، ولی به دلیل کولاک، دوباره برف بر جاده باز خواهد گشت و لازم است تا مردم حتماً از زنجیر چرخ استفاده کنند.

راهداران در همه راه‌ها و گردنه‌ها نمک‌پاشی انجام می‌دهند با این حال نمی‌توانند به دلیل مسایل زیست‌محیطی از حدمجاز فراتر عمل کنند که این امر لزوم استفاده از تجهیزات زمستانی را توسط مردم افزایش می‌دهد.

باتوجه به آمادگی نیروهای راهداری و تجهیزات و ماشین‌آلات راهداری، همه تلاش راهداران بر این است که احتمال مسدود شدن راه‌های اصلی کشور به حداقل برسد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز