خبرگزاری کار ایران

معاون وزیر کشاورزی:

مصرف سموم پرخطر کاهش یافت

asdasd
کد خبر : ۷۱۵۹۹۱

معاون امور باغبانی وزارت جهاد کشاورزی گفت: مصرف سموم پرخطر از 24 درصد به 8/8 درصد رسیده است.

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایلنا، محمدعلی طهماسبی معاون امور باغبانی وزارت جهاد کشاورزی در مراسم افتتاحیه ششمین سم، کود و نهادهای کشاورزی اظهار کرد: 110 شرکت با 80 غرفه در این نمایشگاه شرکت کردند که حایز اهمیت است بیشترین دغدغه وزیر جهاد کشاورزی تامین نهاده های سم و کود و خوراک دام است. خط مشی وزارتخانه استفاده از پتانسیل بخش خصوصی بوده است.

وی افزود: تشکیل ثروت و دارایی تنها از راه بخش خصوصی امکان پذیر است اولین هدف ما حفاظت محیط زیست، صیانت و بهره برداری از منابع آب، خاک و گیاه کشور است که بسترهای تولید هستند .

طهماسبی در ادامه تصریح کرد: آنچه که بخش خصوصی مشغول به آن است خوراک گیاه است که در ازای آن محصول سالم به دست مصرف کننده خواهد رسید موسسه تحقیقات خاک و آب باید تمام برندها را تایید کند لذا برندهای موجود پالایش شده است .

طهماسبی در رابطه با سموم و آفت کش ها اظهار کرد: در زمینه سموم و آفت کش ها یکی از بهترین کارهایی که انجام شده ثبت و ضبط آفت کش های مختلف بوده که کار سختی بود . سموم پرخطر از 24 درصد به 8/8 درصد رسیده است که این به خاطر تلاش ها و اقدامات بخش خصوصی است.

معاون امور باغبانی وزیر جهاد کشاورزی در رابطه با نیاز کشور به بذر هیبرید عنوان کرد: کشور در بذر هیبرید وابسته است ما به 400 هزار هکتار بذر هیبرید نیازمندیم که بالغ بر 600 میلیون عدد می شود اما تنها توان تولید 20 میلیون عدد بذر هیبرید را داریم گلخانه ها با اقلیم هایی که دارد دائم به بذر نیازمندند که باید توسط بخش خصوصی تهیه شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز