خبرگزاری کار ایران

معاون وزیر کشاورزی:

قیمت مرکبات منطقی است

asdasd
کد خبر : ۷۱۵۹۸۷

معاون امور باغبانی وزیر جهاد کشاورزی گفت: 70 درصد بارندگی در کشور تبخیر می شود و باید برای آن کاری کنیم . شاه بیت اراضی شیب دار ، استفاده از آب سبز است سال گذشته 21 هزار هکتار و امسال 29 هزار هکتار اراضی شیب دار در کشور داشته ایم.

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایلنا،  محمدعلی طهماسبی  معاون امور باغبانی وزارت جهاد کشاورزی در حاشیه مراسم افتتاح سم، کود و نهادهای کشاورزی در جمع خبرنگاران اظهار کرد: تولید سیب در کشور امسال 3 میلیون و 200 هزار تن و مرکبات هم بیش از 5 میلیون تن بوده است،  320 هزار تن هم کیوی تولید و در 9 ماهه امسال 77 هزار تن صادر شده است .

وی افزود: تولید سیب نسبت به سال گذشته 300 تا 400 هزار تن کمتر شده است. قیمت مرکبات و سیب با توجه به افزایش قیمت نهاده‌ها و جعبه منطقی است تولید به دلیل سرمازدگی و تنش های محیطی در نوسان است .

طهماسبی در پاسخ به سوال ایلنا، در رابطه با پرداخت خسارت سرمازدگی باغات اذعان داشت: باغاتی که بیمه بودند خسارت سرمازدگی شان پرداخت شده است و مصوبه ای امهال سه سال کشاورزان هنوز اجرایی نشده است و ما هم منتظر اجرای آن هستیم.

معاون امور باغبانی وزیر جهاد کشاورزی گفت: 70 درصد بارندگی در کشور تبخیر می شود و باید برای آن کاری کنیم . شاه بیت اراضی شیب دار ، استفاده از آب سبز است سال گذشته 21 هزار هکتار و امسال 29 هزار هکتار اراضی شیب دار در کشور داشته ایم .

طهماسبی در ادامه تصریح کرد: در مکان هایی که بارندگی پایین است و شوری خاک بالا می رود خارشتر کاشته می شود و کشاورزان نمونه امسال در خاک های شور به جز خار شتر ، ترنجبین و علوفه دامی هم تولید کرده اند .

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز