خبرگزاری کار ایران

معاون امور زراعت وزارت جهاد کشاورزی در جمع خبرنگاران:

استانداردهای ما نسبت به اروپایی‌ها 7 برابر سختگیرانه‌تر است/ تحریم‌ها تاثیری بر کشاورزی ندارد

asdasd
کد خبر : ۷۱۵۹۸۴

کشاورز اظهار داشت: استانداردهای ما نسبت به اروپایی‌ها 7 برابر سختگیرانه‌تر است امسال 500 مورد محصول را از جمله گندم، صیفی جات ، خیار و پیاز را آزمایش کردیم که انحراف ما از بسیاری از کشورها کمتر بوده است.

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایلنا عباس کشاورز معاون امور زراعت وزارت جهاد کشاورزی در حاشیه مراسم افتتاح سم، کود و نهاده های کشاورزی در جمع خبرنگاران اظهار کرد: استانداردهای ما نسبت به اروپایی ها 7 برابر سختگیرانه‌تر است امسال 500 مورد محصول را از جمله گندم، صیفی جات ، خیار و پیاز را آزمایش کردیم که انحراف ما از بسیاری از کشورها کمتر بوده است.

وی افزود: در خصوص آرسنیک برنج گفته می شود استاندارد اروپا 15 صدم درصد است در حالی که حد مجاز ما 5 دهم درصد است .

کشاورز در رابطه با واردات بذر چغندر گفت: ما امسال 5500 بذر چغندر وارد کردیم و میزان واردات شهریور و مهر و آبان به اندازه سال گذشته بوده و کاهش زیر کشت نداشتیم در تامین نهادها هم ما نیازمند 28 هزار تن سم هستیم که در 9ماه گذشته 22 هزار تن آن را وارد کردیم  و تحریم‌ها تاثیر بر بخش کشاورزی ندارد لذا در صورت عدم همکاری هند و چین در تامین سموم و کود مشکلی نخواهیم داشت.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز