خبرگزاری کار ایران

قائم مقام وزیر راه و شهرسازی :

وصول اقساط مسکن مهر در دولت تدبیر 19 هزار میلیارد تومان، در دولت دهم هزار میلیارد تومان / 2500 میلیارد تومان تسهیلات ارائه شده به واحدهای فاقد متقاضی

asdasd
کد خبر : ۷۱۵۹۱۶

قائم مقام وزیر راه و شهرسازی در مسکن مهر با بیان اینکه تاکنون 20 هزار و 49 میلیارد تومان از اقساط مسکن مهر برگشته است گفت: سهم دولت تدبیر و امید از این رقم 19 هزار و 158 میلیارد و سهم دولت دهم هزار و 682 میلیارد تومان است.

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایلنا، احمد اصغری مهرآبادی در نشست خبری اولین نمایشگاه مسکن، شهرسازی و بازآفرینی شهری با اشاره به آخرین وضعیت پروژه مسکن مهر اظهار داشت: مسکن مهر در سال 86 برای ساخت دو میلیون و 200 هزار واحد شروع شد که در حال حاضر کار ساخت یک میلیون و 986 هزار واحد آن به اتمام رسیده است و یک میلیون و 740 هزار واحد تحویل شده است.

وی اظهار داشت: سهم دولت تدبیر و امید در تحویل واحدهای مسکن مهر یک میلیون و 105 هزار واحد بوده است به این معنا که سالیانه 200 هزار واحد مسکن مهر در این دولت تکمیل و تحویل شده است.

قائم مقام وزیر راه و شهرسازی در مسکن مهر با اشاره به پروژه‌ها و واحدهایی که باقی ماندند گفت این واحدها به دو دسته تقسیم می‌شوند دسته اول واحدهایی که کار ساختمانی آنها به پایان رسیده است اما به دلیل پاره‌ای از مشکلات از جمله عدم انشعابات و آماده سازی معابر هنوز تکمیل نشدند. میزان این واحدها 245 هزا رواحد است. دسته دیگر از این واحدها که حدود 215 هزار واحد هستند پیشرفت فیزیکی 61 درصدی دارند اما به دلیل اینکه پرونده آنها در مراجع حقوقی و قضائی مطرح است هنوز تکمیل نشده است. از این تعداد 112 هزار واحد در تعاونی‌های مسکن باقی مانده‌اند و 61 هزار واحد هم درگیر مشکلات حقوقی هستند.

قائم مقام وزیر راه و شهرسازی افزود: درخواست داده‌ایم این پرونده‌ها خارج از نوبت در مراجع قضائی رسیدگی شوند و این دستور آقای اژه‌ای به سراسر استان‌ها در قالب بخشنامه ابلاغ شده است.

وی با اشاره به پروژه‌های فاقد متقاضی در مسکن مهر اظهار داشت: قرار بر این شده است که بخشی از واحدهای مسکن مهر قابل متقاضی به بهزیستی و بخشی دیگر به کمیته امداد ارائه شود. چیزی که با کمیته امداد صورت جلسه شده است واگذاری 57 هزار واحد فاقد متقاضی است.

وی ادامه داد: بخشی از پروژه‌های فاقد متقاضی پیشرفت فیزیکی زیر 30 درصد دارند و برخی دیگر دارای متقاضی غیرموثر هستند و قرار بر این شده 18 هزار واحد فاقد متقاضی در این دسته توسط سازمان ملی زمین و مسکن تعیین تکلیف شود.

وی با اشاره به میزان منابعی که برای واحدهای فاقد متقاضی هزینه شده است گفت: چیزی حدود دو هزار و 500 میلیارد تومان اعتبارات برای واحدهای فاقد متقاضی پرداخت شده است.

مهرآبادی با اشاره به ایمنی و کیفیت واحدهای مسکن مهر در سراسر کشور گفت: مسکن مهر در حجمی بسیار وسیعی در هزار و 100 شهر ساخته شده است و در هر منطقه‌ای با یک شیوه‌ای به احداث رسیده است. اما همینجا اعلام می‌کنم مردم نگران کیفیت مسکن مهر نباشند و در مورد ایمنی ساختمان‌ها جایی برای نگرانی نیست.

قائم مقام وزیر راه و شهرسازی افزود: همچنان دیدیم در زلزله کرمانشاه در مسکن مهر پل ذهاب تنها دو نفر کشته داشت و حتی در سایت مسکن مهر خودمالکی این منطقه حتی یک نفر هم به دلیل ناایمن بودن ساختمان کشته نشد. در محله فولادی در حالی که تمام ساختمان‌های بتونی این منطقه فرو ریختند حتی سقف یک واحد مسکن مهر هم پایین نیامد.

مهرآبادی در پاسخ به سوال خبرنگار ایلنا مبنی بر اینکه میزان برگشت اقساط مسکن مهر قبل از سال 92 و بعد از آن چقدر بوده است گفت: تاکنون 20 هزار و 49 میلیارد تومان وصولی اقساط مسکن مهر داشتیم که 19 هزار و 158 میلیارد تومان آن در دولت تدبیر و امید و هزار و 682 میلیارد تومان قبل از سال 92 پرداخت شده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز