خبرگزاری کار ایران

معاون وزیر راه و شهرسازی:

افتتاح متروی هشتگرد؛ نیمه اول سال آینده/ کاهش واحدهای بدون متقاضی مسکن مهر؛ با تحولات اقتصادی در شش ماه گذشته

asdasd
کد خبر : ۷۱۵۷۳۳

معاون وزیر راه و شهرسازی از شروع ساخت 60 هزار واحد مسکونی جدید مشارکتی با بخش خصوصی در 14 شهر جدید تا پایان امسال خبر داد و گفت:‌ متروی هشتگرد نیمه اول سال آینده به افتتاح می‌رسد.

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایلنا، حبیب‌اله طاهرخانی در جلسه با وزیر راه و شهرسازی درباره برنامه تولید و عرضه مسکن در شهرهای جدید با بیان اینکه پس از دستور رئیس جمهوری نسبت به ساخت 200 هزار واحد مسکونی ویژه اقشار متوسط رو به پایین در شهرهای جدید اقدام کردیم، گفت: در حال حاضر این برنامه در سه شهر جدید شروع شده است و تا پایان سال عملیات اجرایی ساخت 60 هزار واحد مسکونی آغاز خواهد شد.

وی افزود: جمعیت پذیری در شهرهای جدید رشد قابل توجهی داشته و در حال حاضر شهر جدید پرند بیشترین جمعیت را با 127 هزار نفر دارد.

وی درباره افزایش درآمدهای شرکت عمران شهرهای جدید در سال جاری نسبت به سال گذشته گفت: نرخ رشد درآمد در 299 روز اول سال 97 نسبت به مدت مشابه سال قبل بیش از 144 درصد افزایش پیدا کرده است. سال گذشته در همین ایام میزان درآمد شرکت 280 هزار میلیارد تومان بود که امسال این عدد به بیش از دو برابر افزایش پیدا کرده است. البته درآمد مصوب شرکت 1300 میلیارد تومان است.

مدیرعامل شرکت عمران شهرهای جدید با اشاره به ردیف‌های بودجه‌ای شهرهای جدید در سال آینده گفت: مهمترین ردیف‌های بودجه به پروژه قطارهای برقی اختصاص دارد که چهار پروژه در حال اجرا است که پیشرو ترین این پروژه‌ها قطار هشتگرد است که در حال حاضر پیشرفت فیزیکی 96 درصدی دارد.

طاهرخانی افزود: برای اتمام این پروژه 140 میلیارد تومان اعتبار نیاز داریم و تنها بخش سیگنالینگ از پروژه باقی مانده است که هر چند هزینه‌بر است اما زمان‌بری ندارد و احتمالا نیمه اول سال آینده این پروژه به افتتاح می‌رسد.

وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه موضوع سرمایه‌گذاری بر روی مراکز محلات را در دستور کار قرار داریم گفت: این پروژه در 26 محله با سرمایه‌گذاری دو هزار میلیارد تومانی بخش خصوصی آغاز شده است و همزمان با آن تامین خدمات روبنایی و خدمات انتفاعی را در شهرهای جدید و محوطه ‌های مسکن مهر دنبال می‌کنیم.

وی از افتتاح 27 هزار و 900 واحد مسکن مهر د رشهرهای جدید در ایام دهه فجر امسال خبر داد و گفت: تاکنون 260 هزار واحد افتتاح کرده‌ایم و حدود 24 هزار واحد فاقد متقاضی باقی مانده است.

مدیرعامل شرکت عهمران شهرهای جدید ادامه داد: تعداد واحدهای مسکن مهر در شهرهای جدید در شش ماه گذشته 63 هزار واحد بود اما با تحولات اقتصادی و افزایش تقاضا برای خرید مسکن این تعداد به 24 هزار واحد کاهش پیدا کرد.

طاهرخانی ادامه داد: این واحدهای فاقد متقاضی از مجموعه پروژه‌های تعاونی‌ها نیستند و معمولا در شهرهایی ساخته شده‌اند که جذابیتی ندارند.

طاهرخانی همچنین درباره میزان جذب سرمایه‌گذاری در طول پنج سال گذشته گفت: در این سال‌ها توانستیم قرارداد سرمایه‌گذاری 1263 میلیارد تومانی را منعقد کنیم.

وی درباره شروع علمیات اجرایی ساخت 60 هزار واحد مسکونی در شهرهای جدید گفت: امسال ساخت واحدهای مشارکتی به تعداد 60 هزار واحد در شهرهای اندیشه، پرند، پردیس، هشتگرد، فولادشهر، بهارستان، مجلسی، گلبهار، صدرا، سهند، سیراف، مهاجران، امیرکبیر و تیس آغاز می‌شود.

وی گفت: تامین پروانه برای این تعداد واحدهای مشارکتی بر عهده دولت خواهد بود تا باری از دوش بخش خصوصی برداشته شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز