خبرگزاری کار ایران

وزیر نیرو اعلام کرد:

اوج مصرف برق کشور بیش از 16 برابر افزایش یافته است/ رشد 7 برابری ظرفیت نصب شده نیروگاه‌های برق‌آبی نسبت به ابتدای انقلاب

asdasd
کد خبر : ۷۱۵۵۳۵

وزیر نیرو با اشاره به اینکه اوج مصرف برق کشور نسبت به ابتدای انقلاب رشدی 16 برابری داشته است، گفت: در طی چهار دهه اخیر حجم مخازن سدها بیش از چهار برابر افزایش یافته و ظرفیت نصب شده نیروگاه‌های برق‌آبی نیز رشدی هفت برابری داشته است.

به‌گزارش ایلنا از وزارت نیرو، رضا اردکانیان در جریان سفر کاروان ندبیر و امید به استان گلستان با حضور در شورای اداری شهرستان‌های مینودشت، کلاله، مراوه‌تپه و گالیکش این استان به تشریح دستاوردهای صنعت آب و برق پس از پیروزی انقلاب اسلامی پرداخت و افزود: در حالی که جمعیت کشور نسبت به ابتدای انقلاب حدود 2.25 برابر شده است ولی با این وجود ظرفیت نصب شده نیروگاهی ما 11 برابر افزایش یافته و به بیش از 80 هزار مگاوات رسیده است.

وی ادامه داد: طول شبکه‌های برق در این مدت 11.3 برابر، ظرفیت پست‌‌های برق نسبت به ابتدای انقلاب 14 برابر و تعداد ترانسفورماتورهای توزیع بیش از 27 برابر، اوج مصرف برق بیش از 16 برابر و میزان روستاهای برخوردار از نعمت برق 13 برابر شده است.

وزیر نیرو با اشاره به اینکه تعداد سدهای ملی به ‌بهره‌برداری رسیده در این مدت بیش از 9 برابر افزایش پیدا کرده است، گفت: در طی چهار دهه اخیر حجم مخازن سدها بیش از چهار برابر افزایش پیدا کرده است و ظرفیت نصب شده نیروگاه‌های برق‌آبی نیز رشدی هفت برابری داشته است.

اردکانیان با تاکید بر اینکه میزان شبکه‌های اصلی آبیاری و زهشکی افزایشی چهار برابری داشته است، اظهار کرد: در بخش آب و فاضلاب شهری نیز جمعیت تحت پوشش آب شهری بیش از 4.5 برابر شده است و تعداد تصفیه‌ خانه‌های آب شهری هم از 27 مورد به 139 مجموعه افزایش پیدا کرده است.

وی اضافه کرد: چهار تصفیه‌ خانه‌ فاضلاب شهری ابتدای انقلاب هم اکنون نیز به 216 مورد رسیده است و جمعیت روستایی بهره‌مند از سیستم‌های آب سالم و بهداشتی نیز از دو میلیون نفر ابتدای سال 57 به بیش از 7 میلیون نفر رسیده است.

وزیر نیرو با تاکید بر اینکه وزارت نیرو در استان گلستان 105 پروژه در بخش‌های مختلف تامین آب، آب و فاضلاب شهری و روستایی، برق و انرژی در دست اجرا دارد، گفت: برای به سرانجام رسیدن طرح‌های یاد شده بیش از سه هزار و 850 میلیارد تومان اعتبار در نظر گرفته شده است.

اردکانیان وزیر نیرو با اشاره به اینکه در جریان سفر امروز کاروان تدبیر و امید به استان گلستان بیش از 120 میلیارد تومان پروژه صنعت آب و برق در این استان افتتاح خواهد شد، گفت: همچنین در جریان سفر رئیس جمهور به این استان عملیات اجرایی 440 میلیارد تومان پروژه آب و برق نیز در منطقه آغاز خواهد شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز