خبرگزاری کار ایران

معاون رئیس جمهور گفت:

انتظارات نادرستی از دولت در بحث حمایت از بخش خصوصی وجود دارد

asdasd
کد خبر : ۷۱۳۶۴۲

دولت وظایف زیادی در موضوع حمایت از بخش خصوصی و فعالان اقتصادی دارد اما نمی‌توان خارج از محدوده وظیفه خود عمل کنم.

به گزارش خبرنگار ایلنا جمشید انصاری معاون رئیس جمهور گفت: تا به حال آنطور که باید از بخش خصوصی حمایت نشده است و بعضی‌ها می‌گویند که دولت برای توسعه بخش خصوصی موانعی ایجاد کرده است که این موضوع صحیح نیست.

وی افزود: براساس قانون دولت موظف است زمینه فعالیت اقتصادی را برای بخش خصوصی فراهم کند و تلاش دولتمردان تا به حال بر این بوده است که این فضا را ایجاد کند.

انصاری ادامه داد: نقدهای زیادی به دولت در زمینه حمایت از بخش خصوصی وجود دارد که بسیاری از آنها وارد است اما حرف‌های نادرستی نیز علیه دولت در جامعه شکل گرفته که بیشتر از طریق فضای مجازی منتشر می‌شود.

به گفته رئیس سازمان اداری و استخدامی کشور اینکه گفته می‌شود دولت در فضای کسب و کار مانع ایجاد می‌کند صحت ندارد و دولت همیشه تلاش می‌کند تا تولیدات و میزان ناخالصی کشور را با ایجاد قوانین مهیا کند اما بسیاری از این قوانین از نظر بعضی‌ها مانع تلقی می‌شود.

وی افزود: به این نکته باید توجه داشته باشیم که اداره یک کشور مانند اداره یک بنگاه اقتصادی نیست و نباید از دولت انتظار داشته باشیم تا همه موانع در این فضا را برطرف کند زیرا دولت نمی‌تواند خارج از وظایف خود عمل کند و بسیاری از این موانع باید با همکاری ارگان‌ها و نهادهای دیگر برطرف شود.

انصاری ادامه داد: در هیچ جای دنیا دولت و نظام اداری قابلیت تعطیلی ندارند و همه اشکالاتی که در زمینه کسب و کارها وجود دارد به نظام اداری و دولت ختم نمی‌شود. هم مسئولان و هم مردم باید دست به دست هم دهیم تا راه حل مناسبی برای هموار کردن راه فضای کسب و کارهای کشور بیابیم.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز