خبرگزاری کار ایران

مجری طرح توسعه پروژه؛

سومین سکوی فاز ١٤ امسال آماده نصب می‌شود ​

asdasd
کد خبر : ۷۱۳۲۰۹

مجری طرح توسعه فاز ۱۴ پارس جنوبی از بارگیری و نصب سکوی ۱۴B تا پایان امسال خبر داد.

به گزارش ایلنا، حمیدرضا مسعودی پیشرفت عملیات بخش حفاری طرح توسعه فاز ۱۴ را ۸۳.۶ درصد برشمرد و گفت: عملیات حفاری روی موقعیت سکوی ۱۴B دومین موقعیت اصلی این فاز به پایان رسیده و با توجه به اینکه مشبک کاری و تمیزکاری چاه‌ها در جریان است، انتظار می‌رود عملیات تکمیلی حفاری در موقعیت این سکو تا پایان بهمن ماه نهایی شود.

وی ادامه داد: این سکو هم اکنون در یارد شرکت مجتمع کشتی‌‌سازی و صنایع فراساحل ایران (ایزوایکو) در بندرعباس حدود ۹۲.۵ درصد پیشرفت دارد و به محض پایان عملیات تکمیلی چاه‌ها و ترک دکل، برای نصب آن اقدام خواهد شد.

مجری طرح توسعه فاز ١٤ پارس جنوبی، با اشاره به پیشرفت ۹۳ درصدی بخش سکوهای تولیدی فاز ۱۴ پارس جنوبی اظهار داشت: کار ساخت دومین سکوی اقماری این طرح با پیشرفت فیزیکی ۸۸ درصد در یارد شرکت صنعتی دریایی ایران (صدرا) در بوشهر در حال اجرا است و خوشبختانه با توجه به اقدام‌هایی که برای تامین کالا و تجهیزات سکوی D۱۴ انجام شده است، انتظار می‌رود این سکو هم تا پایان امسال آماده نصب شود.

مسعودی پیشرفت خطوط لوله طرح توسعه فاز ۱۴ را ۹۱.۶ درصد اعلام و تصریح کرد: عملیات لوله‌گذاری دو رشته خط لوله زیردریایی و خطوط درون میدانی این طرح به‌طول ۲۳۰ کیلومتر و بهره‌برداری از خطوط لوله مرحله نخست زیردریایی و درون میدانی (۱۴A و ۱۴C) پایان یافت.

به  گفته وی، عملیات پیش راه‌‌اندازی و راه‌‌اندازی خطوط لوله دوم طرح شامل خط لوله میانی دو سکوی اصلی ۱۴B و اقماری ۱۴D و همچنین خط لوله دوم طرح به پالایشگاه خشکی در حال انجام است.

در طرح توسعه فاز ۱۴ پارس جنوبی، هم‌‌اکنون دو سکو هر کدام با ظرفیت برداشت روزانه ۱۴ میلیون مترمکعب ترش غنی در مدار تولید است و نیمی از ظرفیت بخش فراساحل این طرح شامل برداشت روزانه ۲۸ میلیون متر مکعب گاز از حوزه فراساحلی این طرح به بهره‌برداری رسیده است.

مسعودی با تاکید بر اینکه طرح توسعه فاز ۱۴ در شرایطی فراتر از انتظار به تولید روزانه ۲۸ میلیون مترمکعب گاز ترش غنی از بخش فراساحل خود رسیده است، خاطرنشان کرد: فاز ۱۴ پارس جنوبی به تولید رسیده و عملیات پیچیده نصب و راه‌اندازی سکوهای تولیدی انجام شده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز