خبرگزاری کار ایران

مقدسی مطرح کرد:

کاهش ۷۰ درصدی تولید خودرو نسبت به اردیبهشت‌ماه/از نتایج سخت‌گیری در FATF بیکار شدن ۱۵۰ هزار نفر بود

asdasd
کد خبر : ۷۱۲۶۷۰

سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس دهم از کاهش ۷۰ درصدی تولید خودرو نسبت به اردیبهشت‌ماه خبر داد.

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایلنا، سید مهدی مقدسی در همایش قطعه‌سازان سراسر کشور گفت: وضعیت امروز ما مانند آن است که سیل عظیمی راه افتاده اما ما به‌جای اینکه دنبال سرمنشا آن باشیم به فکر نجات خانه خودمان هستیم.

وی ادامه داد: ما تعارف نداریم. امروز دوستان ما در مجلس و دولت به‌جای حل مشکل آن را کتمان می‌کنند طوری‌که انگار هیچ چیزی وجود ندارد. وقتی که ما در مسایل بین‌المللی سخت‌گیری می‌کنیم سیاست تنش‌زدایی یا تسریع در تصویب FATF  و زیر مجموعه‌های آن که می‌تواند مشکل را حل کند آثارش این می‌شود که امروز قطعه‌سازی ۱۵۰ هزار نفر بیکار شده‌اند و ۳۵۰ هزار نفر در آستانه تعدیل هستند.

عضو فراکسیون حمایت از تولید ملی ادامه داد: مشکل دیگر جزیره‌ای عمل کردن دولت است. ما در جریان رأی اعتماد به وزراء نیز این را مطرح کردیم که تیم اقتصادی باید یک‌دست باشد اما متاسفانه امروز وزیر صنعت یک حرفی می‌زند، رییس بانک مرکزی بسته جدید مالی می‌دهد .

وی ادامه داد: از بیست‌هزار میلیارد تومان مطالبات قطعه‌سازان پنج هزار میلیارد آن معوق شده است. بانک‌مرکزی باید بپذیرد که اگر می‌خواهد مشکل را حل کند باید منابع جدیدی برای این صنعت تعریف کند.

مقدسی در پایان متذکر شد: ما اکنون در بحران هستیم و فرصتی نداریم. تولید سایپا از ۵۲ هزار در اردیبهشت به ۱۵ هزار خودرو کاهش پیدا کرده و ایران‌خودرو از ۶۲ هزار به ۲۰ هزار رسیده است. از ۱۲۰۰ واحد قطعه‌سازی تا ۱۰۰ واحد تعطیل شده‌اند. من اینجا اعلام می‌کنم اگر مشکلات قطعه‌سازان تا بهمن‌ماه حل نشود این فراکسیون تصمیم دیگری خواهد گرفت و از ابزارهای قانونی مجلس استفاده خواهد کرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز