خبرگزاری کار ایران

رئیس اتحادیه پیراهن دوزان و پیراهن فروشان:

فروش‌مان نسبت به سال قبل 50 درصد کاهش یافته است/ مخالف افزایش 20 درصدی مالیات‌ هستیم/ دولت به راهکارهای اصناف گوش کند

asdasd
کد خبر : ۷۱۲۰۴۰

رئیس اتحادیه پیراهن دوزان و پیراهن فروشان با انتقاد از افزایش 20درصدی مالیات تصریح کرد: ما برای خروج از این بحران راهکار داریم که آن را در کمیسیون اقتصادی اصناف مطرح خواهیم کرد. اگر آقایان به دنبال حل این مشکل باشند می‌توانند به این کمیسیون مراجعه و با اصناف مذاکره کنند.

مجتبی درودیان در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی ایلنا در خصوص تامین پوشاک شب عید گفت: با توجه به رکودی که از ابتدای سال شاهد آن بودیم تمام انبارها و فروشگاه‌ها مملو از جنس است و هیچ مشکلی بابت تامین بازار شب عید نداریم.

رئیس اتحادیه پیراهن دوزان و پیراهن فروشان گفت: ما از مدت‌ها پیش به مقامات در خصوص واردات و تامین مواد اولیه هشدار دادیم متاسفانه عدم توجه به این هشدارها باعث شد که اکنون با کمبود مواد اولیه از جمله نخ، پارچه، دکمه مواجه شویم. ضمن آنکه با افزایش قیمت دلار و عدم ثبات بازار به سمتی پیش می‌رویم که صنعت نساجی کشور متوقف شود و با توقف آن تولید پوشاک نیز تعطیل خواهد شد.

وی ادامه داد: برای حل مشکل تولیدکنندگان پوشاک کارگروهی تشکیل شده اما حقیقت این است که خیلی‌ها به دولت اعتماد ندارند و با فعالان این صنف که صحبت می‌کنیم اینطور می‌گویند که از کجا معلوم دولت سر حرف و مصوبه‌های خود بمانند و فردا زیر آن نزند. اتفاقی که امسال به طور مکرر شاهد آن بودیم، در قضیه موبایل چشم همه ترسید و الان این ترس وجود دارد که شاید مثل همان موقع بگردند و با چند تاجر برخورد کنند.

درودیان در پاسخ به این سوال که با توجه به صفر شدن واردات رسمی پوشاک و عدم به صرفه بودن قاچاق در این حوزه بر چه اساس رکود دربازار وجود دارد؟ گفت: تمام این موارد صحیح است اما نمی‌توان این واقعیت را نادیده گرفت که مردم دیگر قدرت خرید سابق را ندارند. به وضوح شاهد هستیم قدرت خرید مردم نسبت به سال گذشته چند برابر کاهش پیدا کرده به طوری که درآمد عمده تهرانی‌ها الان فقط برای تامین هزینه‌های خورد و خوراک کفاف می‌دهد و دیگر پولی برای پوشاک نمی‌ماند.همین عامل باعث شده که امروز تولیدکنندگان پوشاک با 30 درصد ظرفیت کار کنند.

وی ادامه داد: نکته جالب اینجاست که با این وضعیت اقتصادی بانک‌ها فشار خودشان را چند برابر کرده‌اند وقتی سودهای دو رقمی از تولیدکننده می‌گیرند و انواع و اقسام جریمه‌ها و فرمول‌ها برای افزایش بهره را اعمال می‌کنند وضعیت همین می‌شود. در حالی که باید تولیدکننده و کارآفرین را با اعمال طرح هایی همچون معافیت از بیمه و مالیات تشویق کرد. 

فروش این وقت از سال که بیشتر فروشندگان شهرستان‌ها برای جور کردن جنس شب عید به تولیدکنندگان مراجعه می‌کنند نسبت به سال قبل در همین بازه زمانی بیش از 50 درصد کاهش یافته است.

درودیان در خصوص افزایش مالیات در سال آینده گفت: ما ضمن احترام به نظرات دولت این اعتقاد را داریم که افزایش مالیات در سال آینده غلط است. ما امروز این موضوع را در کمیسیون اقتصادی اصناف به بحث گذاشتیم و همه متفق‌القول بر این عقیده بودند که این 20 درصد افزایش مالیات صحیح نیست و باید با تمام قدرت، جلوی آن ایستاد!

رئیس اتحادیه پیراهن دوزان و پیراهن فروشان گفت: ما معتقدیم که در سال آینده هیچ افزایشی نباید در حوزه مالیات داشته باشیم بلکه باید میزان مالیات کم و برای تولیدکنندگان که هنوز با این وضعیت فعالیت می‌کنند معافیت در نظر گرفته شود.

وی افزود: قرار نیست یک مبلغی اضافه بشود و بگویند خب حالا اصناف آن را پرداخت کنند من اگر  جای رئیس اتاق اصناف بودم می گفتم امسال هیچ‌کس مالیات پرداخت نکند.

منظور من این نیست که مالیات پرداخت نشود بلکه حرف من این است که باید توافق بشود. دستور المعل نباید به اصناف داد. باید توافقی صورت بگیرد که برد- برد باشد.

وی تاکید کرد: در سال های قبل مالیات اضافه شده است. امسال مگر نمی گویند رکود هست؛ خب مالیات را کم کنند. مگر اینکه هدف افرادی که این تصمیم را می‌گیرند این باشد که بخواهند ناراحتی ایجاد کنند و مردم را ناراضی کنند که باید در این مواقع دستگاه‌های نظارتی ورود کنند و صلاحیت آقایان را مورد بررسی قرار دهند.

رئیس اتحادیه پیراهن دوزان و پیراهن فروشان تصریح کرد: ما برای خروج از این بحران راهکار داریم که آن را در کمیسیون اقتصادی اصناف مطرح خواهیم کرد.

اگر آقایان به دنبال حل این مشکل باشند می‌توانند به این کمیسیون مراجعه کنند و با اصناف مذاکره کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز