خبرگزاری کار ایران

رییس کمیسیون عمران در گفت وگو با ایلنا :

افزایش وام مسکن منتفی شود، باید فاتحه بازار را بخوانیم/ تحویل ساختمان جدید پلاسکو با 600 غرفه در مهر 99

asdasd
کد خبر : ۷۰۸۶۲۶

رییس کمیسیون عمران مجلس با بیان اینکه تصمیم وزیر راه وشهرسازی مبنی بر عدم افزایش وام مسکن اشتباه است و نمی‌دانیم چه کسانی به وی در این باره مشاوره داده‌اند، گفت: اگر افزایش سقف تسهیلات مسکن منتفی شود باید فاتحه بازار مسکن را بخوانیم.

محمدرضا رضایی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی ایلنا درباره آخرین وضعیت پروژه ساخت ساختمان جدید پلاسکو اظهار داشت: ساختمان باقیمانده از پلاسکو کاملا تخریب شده و در حال حاضر مراحل خاک برداری و گودبرداری ساختمان جدید در حال انجام است.

وی با بیان ساختمان جدید قرار است در 15 طبقه ساخته شود، گفت: دقیقا به اندازه تعداد غرفه‌های قبلی در ساختمان جدید غرفه در نظر گرفته شده است و 600 غرفه ساخته خواهد شد.

رییس کمیسیون عمران در پاسخ به این سوال که با توجه اینکه ساخت ساختمان 15 طبقه مغایر با ضوابط بلند مرتبه سازی در تهران است و آیا وزارت راه و شهرسازی احداث ساختمان جدید را تایید کرده است، گفت: از آنجایی که کمیسیون ماده 5 مجوز احداث ساختمان جدید پلاسکو را صادر کرده این مجوز مبنای کار است و شورای عالی معماری و شهرسازی به این موضوع ورود نکرد.

رضایی با بیان اینکه قرار نیست ارتفاع ساختمان جدید پلاسکو از ارتفاع ساختمان قبلی بیشتر باشد، ادامه داد: تعداد غرفه‌ها افزایش پیدا نمی‌کند اما برای رعایت استانداردها مساحت فضاهای مشاع در ساختمان جدید افزایش پیدا خواهد کرد.  5 طبقه اول ساختمان جدید به فضای تجاری  اختصاص پیدا می‌کند  و فضای مشاع در ارتفاعات پایین‌تر بیشتر است  اما سطح فضای تجاری تغییری نمی‌کند.

وی درباره تامین پارکینگ مورد نیاز گفت: از اراضی روبه روی ساختمان (پارکینگ اکبر) برای تامین پارکینگ مورد نیاز استفاده خواهد شد و بیشتر از تعداد غرفه‌ها پارکینگ احداث می‌شود.  

رییس کمیسیون عمران مجلس ادامه داد: طبق وعده بنیاد مستضعفان قرار بر این است که ساختمان جدید مهر سال 99 تحویل داده شود اما از آنجایی که در کشورمان معمولا پروژه‌ها با تاخیر تحویل داده می‌شود اگر تحویل این پروژه یک سال هم تاخیر داشته باشد، قابل قبول است.

وی همچنین درباره تصمیم وزیر راه و شهرسازی مبنی بر عدم افزایش سقف وام خرید مسکن، گفت: نمی‌دانیم چه کسی در این باره به آقای اسلامی مشاوره داده است اما مجلس بر این باور است قدرت خرید مصرف کننده واقعی مسکن باید افزایش پیدا کند.   

رضایی با بیان اینکه بدون وام هیچ جوانی نمی‌تواند صاحب مسکن شود، اظهار داشت: در حال حاضر با این شرایط اقتصادی هیچ بنگاه مولدی نمی‌تواند بدون کمک تسهیلات بانکی سر پا بماند و هم مصرف کننده مسکن و هم تولیدکنندگان مسکن باید بتوانند از وام مسکن بهره‌مند شوند.  

رییس کمیسیون عمران با تاکید بر اینکه با توجه به افزایش قیمت‌های مسکن در یک سال گذشته باید حداقل 50 درصد هزینه مسکن از طریق وام پوشش داده شود و حداقل وام 80 میلیون تومانی در تهران به 200 میلیون تومان افزایش یابد، گفت: معتقدم این تصمیم وزیر مسکن اشتباه است و اگر افزایش سقف تسهیلات مسکن منتفی شود باید فاتحه بازار مسکن را بخوانیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز