خبرگزاری کار ایران

معاون وزیر راه شهرسازی در پاسخ به ایلنا مطرح کرد؛

اولویت با اتمام پروژه‌های مسکن مهر است/ شروع عملیات اجرایی متروی پردیس در سال آینده

asdasd
کد خبر : ۷۰۸۱۷۸

معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه ساخت ۲۰۰ هزار واحد مسکونی در شهرهای جدید آغاز شده اما اولویت در این شهرها با اتمام پروژه مسکن مهر است گفت: از سال آینده عملیات اجرایی متروی تهران- پردیس آغاز خواهد شد.

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایلنا، حبیب‌الله طاهرخانی در جلسه پیش از بازدید وزیر راه و شهرسازی از فازهای مسکن مهر پردیس با بیان اینکه دو مسئولیت اصلی شرکت عمران شهرهای جدید شهرک‌سازی و سامان‌دهی شهرهای جدید است، گفت: اولویت اصلی ما در شهرهای جدید اتمام پروژه مسکن مهر است.

وی افزود: با توجه به اتفاقات خوبی که افتاده است، روند ساخت واحدهای باقی مانده از مسکن مهر سرعت گرفته است و در تبصره یک و هشت قانون بودجه اعتباراتی برای این پروژه در نظر گرفته شده است.

طاهرخانی ادامه داد: از محل افزایش سرمایه بانک مسکن موفق به تجهیز منابع مالی شدیم و اراضی خود را در این مناطق به رهن موسسات داده‌ایم تا بتوانیم از منابع جدید نسبت به اتمام هرچه سریع‌تر پروژه اقدام کنیم.

معاون وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: یکی از پیشنهادات ما این است که بتوانیم از محل هزینه‌کرد مسکن مهر برای پروژه‌هایی که دارای مشکل هستند، تنخواه در نظر بگیریم.

مدیرعامل شرکت عمران شهرهای جدید با اشاره به ایجاد منبع مالی دیگر از محل فروش عرصه‌های واحدهای مسکونی گفت: می‌توانیم با فروش عرصه‌های واحدهای مسکونی که اتفاقا استقبال مردم از آن بسیار زیاد است نسبت به تکمیل سایر پروژه‌های نیمه تمام اقدام کنیم.

طاهرخانی با بیان اینکه مسکن مهر پردیس آخرین پروژه مسکن مهر دولت نهم و دهم بوده گفت: پروژه مسکن مهر پردیس سال ۹۱ با ظرفیت ۸۲ هزار واحد مسکونی شروع شد و در سال ۹۷ به دلیل شرایط اقتصادی و افزایش قیمت‌های ناشی از رشد نرخ ارز مشکلاتی در تکمیل این پروژه ایجاد شد.

وی ادامه داد: حجم بارگذاری در مسکن مهر پردیس بسیار بالا بوده و این پروژه در مقیاس کلانشهر است. ساخت ۸۰ هزار واحد در این منطقه ما را با جمعیت ۲۸۰ هزار نفری در یک منطقه مواجه کرده است این در حالی است که شهرهای جدید در دوره‌های ۲۰ ساله به این جمعیت می‌رسند.

معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به یکی دیگر از مشکلات مسکن مهر پردیس گفت: مکان‌یابی و توپوگرافی این منطقه مشکلاتی را برای اجرای پروژه مسکنی ایجاد کرده است و شرایط شهرسازی در پردیس بسیار متفاوت از شهرهای دیگر است. به طوریکه فقط در یکی از فازها ناچار به ساخت ۵۷ کیلومتر دیوار حائل شدیم، که این هم هزینه را افزایش داد و هم زمان زیادی را از ما گرفت.

طاهرخانی با بیان اینکه موضوع خاص اجتماعی در مسکن مهر پردیس در جریان است، گفت: در گذشته وعده‌ای به مردم داده شده صرف اینکه این وعده واقعی بوده یا خیر امروز مردم انتظار دارند هرچه سریع‌تر واحدها بدون تاخیر به دستشان برسد.

مدیرعامل شرکت عمران شهرهای جدید با تاکید بر اینکه اولویت اول ما در شهرهای جدید اتمام پروژه مسکن مهر است، گفت: در گام بعدی و همزمان با ساخت مسکن مهر برنامه تولید و عرضه ۲۰۰ هزار واحد مسکونی را در شهرهای جدید در حال اجرا داریم.

وی ادامه داد: این برنامه در برخی از شهرهای جدید شروع شده است به طور مثال روز گذشته توانستیم تفاهم‌نامه ساخت ۸۵۰۰ واحد مسکونی در شهر جدید استان اصفهان را منعقد کنیم. مخاطب این واحدهای مسکونی اقشار مختلف کشور هستند.

طاهرخانی با بیان اینکه موضوع مهم در شهرهای جدید اتصال این مناطق به شبکه راه‌آهن و مترو است، گفت: متروی شهر جدید هشتگرد به زودی به افتتاح می‌رسد که اولین پروژه قطار برقی است.

معاون وزیر راه و شهرسازی از تعیین ردیف برای متروی تهران – پردیس در بودجه  سال ۹۸ خبر داد و گفت: با توجه به این تصمیم سال آینده اجرای متروی تهران –پردیس آغاز می‌شود و به طور قطع نه جاده قدیم و نه آزادراه تهران- پردیس دیگر جوابگوی حجم تردد در این مسیر نیست و بخشی از ترددها باید به سمت ریل انتقال یابد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز