خبرگزاری کار ایران

رئیس انجمن بتن:

نهادهای دولتی اجازه بررسی استاندارد ساخت و ساز پس از زلزله بم و کرمانشاه را ندادند/ ماهانه 100 زلزله در ایران رخ می‌دهد

asdasd
کد خبر : ۷۰۷۹۱۲

رئیس انجمن بتن با بیان اینکه سازمان ملی استاندارد به دنبال کاهش استانداردهای تولید بتن آماده در کشور است گفت: پس از وقوع زلزله در بم و کرمانشاه به آزمایشگاه‌های انجمن بتن برای بررسی میزان کیفیت ساخت و ساز اجازه استقرار در منطقه را ندادند.

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایلنا، مصطفی احمدوند در جمع خبرنگاران با بیان اینکه مهم‌ترین موضوع در افزایش کیفیت مصالح متریال و مواد اولیه مورد استفاده از تولید آن است گفت: اگر در کرمانشاه در ساختمان‌سازی از شن و ماسه استاندارد استفاده می‌شد میزان خسارات پس از زلزله به مراتب بسیار کمتر بود. متاسفانه شاهد آن بودیم که مصالح ساختمانی مورد استفاده در مساکن این منطقه دچار پوکی و خوردگی شده بودند.

وی با اشاره به تصمیم سازمان ملی استاندارد برای تغییر استانداردهای تولید بتن در کشور اظهار داشت: متاسفانه سازمان ملی استاندارد قصد دارد با ویرایش قانون تولید بتن آماده بخشی از استانداردهای آن را حذف کند این در حالی است که این استانداردها به قانون تبدیل شده است و حذف برخی از آنها به زیان مصرف‌کنندگان که مردم هستند تمام می‌شود.

رئیس انجمن بتن افزود: قرار بر این است که برخی از چک‌لیست‌های قانون بتن از جمله چک لیست بازرسی از ماشین‌آلات و تجهیزات کارخانه‌ها، چک لیست انتقال بتن از کارخانه به مقصد و چک لیست بازرسی از نحوه تولید بتن حذف شود.

وی ادامه داد: همچنین قرار بر این است که معیار تحویل بتن از وزنی به حجمی تغییر کند. در این صورت مصرف‌کننده نمی‌داند نسبت وزن سیمان به آب و شن و ماسه چقدر بوده است و امکان کم‌فروشی بسیار افزایش پیدا می‌کند.

احمدوند با بیان اینکه در زلزله بم و کرمانشاه به بنیاد مسکن و مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی زیر نظر وزارتخانه متبوعه پیشنهاد دادیم به صورت رایگان آزمایشگاه های تست مصالح استاندارد از جمله بتن در این مناطق دایر شوند تا بتوانیم از ساخت و سازهای غیر استاندارد پس از زلزله جلوگیری کنیم گفت: این نهادها اجازه حضور ما ولو به صورت رایگان را ندارند و قبول نکردند که آزمایشگاه‌های انجام بتن برای بازرسی و بررسی میزان کیفیت ساخت و ساز در منطقه حضور داشته باشد.

وی تاکید کرد: ماه گذشته بیش از 105 زلزله با ریشترهای مختلف در ایران رخ داد که سه استان کرمان، کرمانشاه و یزد بیشترین وقوع زلزله را داشتند.

احمدوند با بیان اینکه هر ماه تقریباً 100 زلزله در کشورمان رخ می‌دهد گفت: از آنجایی که ایران در نوار زلزله قرار دارد تولید و استفاده از مصالح استاندارد برای ساخت و ساز بسیار مهم است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز