خبرگزاری کار ایران

90 درصد از مخزن سد زاینده‌رود خالی است

asdasd
کد خبر : ۷۰۷۵۳۹

معاون حفاظت و بهره‌برداری شرکت آب منطقه ای اصفهان گفت: 90 درصد از مخزن سد زاینده‌رود خالی است.

به‌ گزارش ایلنا از وزارت نیرو، حسن ساسانی با اشاره به 137 میلیون متر مکعبی ذخیره سد زاینده‌رود، افزود: 90درصد از مخزن سد زاینده رود خالی است.

وی با بیان این که این میزان نسبت به حجم ذخیره شده در میانگین بلند مدت حدود 78 کاهش داشته است، ادامه داد: سال گذشته در بازه زمانی مشابه حدود 144 میلیون مترمکعب آب در مخزن سد ذخیره شده بود و این نشان دهنده کاهش حدود چهار درصدی نسبت به سال گذشته است.

به گفته معاون حفاظت و بهره‌برداری شرکت آب منطقه ای اصفهان، متوسط حجم ورودی سد زاینده‌رود از ابتدای سال آبی تا اکنون 75میلیون متر مکعب بوده که نسبت به سال گذشته تنها 28 درصد افزایش و نسبت به میانگین بلند مدت 51 درصد کاهش داشته است.

وی متوسط حجم خروجی از این سد را از ابتدای سال آبی جاری تا کنون 108 میلیون متر مکعب عنوان و تصریح کرد: به نسبت سال آبی گذشته این مقدار حدود 13 درصد و نسبت به میانگین بلندمدت 62 درصد کاهش خروجی را شاهد هستیم.

ساسانی خاطرنشان کرد: بارش های آبان امسال در حال حاضر تاثیر چندانی بر افزایش ذخیره مخزن سد زاینده رود نداشته و یکی از دلایل اصلی آن کاهش بی سابقه بارش در سال آبی گذشته بوده که سبب کاهش شدید رطوبت خاک و در نهایت موجب کاهش رواناب مؤثر شده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز