خبرگزاری کار ایران

دبیر کل کانون صرافان در گفت‌وگو با ایلنا:

واردکنندگان 2 روزه می‌توانند پول خود را حواله کنند/ احساس ناامنی می‌کنیم

asdasd
کد خبر : ۷۰۷۴۰۲

دبیر کل کانون صرافان گفت: تا پیش از این واردکنندگان پس از ثبت سفارش و معرفی به سامانه نیما جهت اخذ ارز باید مدت زیادی برای معرفی به بانک عامل جهت حواله انتظار می‌کشیدند اما چون دیگر نامه‌نگاری و بروکراسی اداری معمول در صرافی‌ها وجود ندارد در عرض یک یا دو روز واردکنندگان می‌توانند پول خود را برای فروشنده حواله کنند.

ترکاشوند در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی ایلنا در خصوص بخشنامه بانک مرکزی مبنی بر خرید و فروش حواله‌ها توسط صرافی‌های مجاز گفت: این مساله بیشتر از اینکه به نفع صراف‌ها و کمک به فعالیت آنها باشد به نفع واردکنندگان است زیرا سیستم صرافی‌ها بسیار چابک‌تر و سریع‌تر از بانک‌ها عمل می‌کند.

دبیر کل کانون صرافان ادامه داد: تا پیش از این واردکنندگان پس از ثبت سفارش و معرفی به سامانه نیما جهت اخذ ارز باید مدت زیادی برای معرفی به بانک عامل جهت حواله انتظار می‌کشیدند اما چون دیگر نامه‌نگاری و بروکراسی اداری معمول در صرافی‌ها وجود ندارد در عرض یک یا دو روز واردکنندگان می‌توانند پول خود را برای فروشنده حواله کنند.

وی توضیح داد: روش کار بدین صورت است که صراف‌ها از طریق سامانه سنا از بانک‌های عامل معرفی شده از سوی بانک مرکزی ارز را خریداری می‌کنند و آن را در اختیار واردکننده می‌گذارند.

دبیر کل کانون صرافان در خصوص فعالیت هشت ماه اخیر صراف‌ها در سیستم ارزی و مالی کشور گفت: در این مدت اگر کاری در خارج از کشور انجام شده و انتقال پولی صورت گرفته و یا اگر می‌بینید کالایی که در دور جدید تحریم شده باز هم وارد کشور شده است یقین داشته باشید که از طریق فعالیت صرافی‌ها انجام شده است.

ترکاشوند اظهار داشت: ما با عنوان افسران اقتصادی نظام در جنگ اقتصادی سعی کردیم وظیفه خود را به بهترین نحو انجام دهیم. هر چند برخورد خوبی با ما صورت نمی‌‌گیرد و امروز به نقطه‌ای رسیدیم که صرافی‌های مجاز کشور اعم از داخل یا خارج از کشور احساس ناامنی می‌کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز