خبرگزاری کار ایران

رئیس سازمان دامپزشکی کشور:

7 هزار پرنده‌ی مبتلا به آنفلوانزا معدوم شد / شرایط ارزی عادی است

asdasd
کد خبر : ۷۰۶۹۱۹

رئیس سازمان دامپزشکی کشور گفت: خوشبختانه بسیاری از اقلام دارویی وارد کشور شده و در تولید واکسن‌های دامی با موسسه رازی به تفاهماتی رسیدیم که این موسسه دارو و واکسن را به میزان دو سال ذخیره کرده است.

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایلنا، علیرضا رفیع‌پور رئیس سازمان دامپزشکی کشور و معاون وزیر جهاد کشاورزی در حاشیه مراسم افتتاحیه اولین نمایشگاه فارماکوپه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: پیش از بحث تحریم‌ها طی یک سال گذشته سازمان دامپزشکی کشور اقداماتی انجام داده تا دستورالعمل‌هایی که ممکن بود باعث از دست رفتن بخش واردکنندگان شود تغییر یابد. ما در حوزه داروهای بیولوژیک و واکسن فرآیندها را کوتاه‌تر کردیم.

وی افزود: در سال 97 و در بحث تحریم باز هم دستورالعمل‌ها را به نفع واردکنندگان مواد اولیه تغییر دادیم تا بتوانند با سرعت بیشتری ثبت سفارش کنند. تاکنون برای تامین مواد اولیه 220 میلیون یورو تخصیص داده شده و تا پایان سال 98 این میزان به 340 میلیون یورو خواهد رسید.

رفیع‌پور در ادامه تصریح کرد: خوشبختانه بسیاری از اقلام دارویی وارد کشور شده و در تولید واکسن‌های دامی با موسسه رازی به تفاهماتی رسیدیم که این موسسه دارو و واکسن را به میزان دو سال ذخیره کرده است.

رئیس سازمان دامپزشکی کشور در خصوص مجموع اقلام وارد شده توسط سازمان دامپزشکی گفت: مجموع اقلامی که دامپزشکی وارد کرده چه دارو و چه مواد اولیه بیش از 2 هزار قلم بوده اما محصولاتی که استراتژیک هستند در حوزه واکسن و ویتامین‌ها 50 قلم هستند که نگاه ویژه‌ای به آنها می‌شود. سازمان دامپزشکی تمام مراحل تخصیص ارز تا واردات و عرضه دارو را رصد و ارزیابی می‌کند.

معاون وزیر جهاد کشاورزی با اشاره به اینکه در مبادلات ارزی مشکلی نداریم اذعان داشت: تا یک هفته پیش در زمینه انتقال ارز مشکل داشتیم اما در حال حاضر ترکیه، روسیه و چین در حال همکاری با واردکنندگان ما هستند و مبادلات به شرایط عادی برگشته است.

رفیع‌پور با اشاره به این نکته که کانون‌های آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان تحت کنترل است تشریح کرد: در سال گذشته در همین مقطع بیش از 12 میلیون قطعه مرغ معدوم سازی شد که امسال به 7 هزار قطعه رسیده است. بیش از هزار میلیارد تومان به صنعت مرغ کمک شده است. اقدامات پزشکی دامپزشکی موفق بوده و آنفلوآنزا تحت کنترل کامل است.

وی افزود: واکسیناسیون هدفمند مرغ تخم‌گذار در کنار پایش رصد و مختومه کردن کانون‌های بیماری بوده است با همین اقدامات ویروس تحت کنترل است و پیش از بروز مشکل در هر کانون بیماری را در نطفه خفه می کنیم.

رئیس سازمان بهزیستی کشور در رابطه با تکنولوژی‌های بومی خاطرنشان کرد: در حوزه تکنولوژی و دانش بومی در اوج هستیم اما هنوز تولیدکنندگان و محققان کشور به بسیاری از اقلام دارویی و واکسن‌ها ورود پیدا نکرده‌اند که باید با ایجاد شرایط رقابت سالم این داروها را هم تولیدکنندگان بومی تولید کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز