خبرگزاری کار ایران

رئیس کمیسیون تخصصی طلا و جواهر اتاق اصناف در گفت‌وگو با ایلنا:

وضعیت بازار عادی است/ واردات ارز بازار را متعادل کرد/ کاهش نرخ تاثیری بر فروش طلا و سکه نداشته است

asdasd
کد خبر : ۷۰۶۴۷۳

رئیس کمیسیون تخصصی طلا و جواهر اتاق اصناف در مورد تاثیر کاهش قیمت طلا و سکه بر میزان فروش طلافروشان گفت: این کاهش تاثیر زیادی بر خرید نداشته است چون همچنان قیمت طلا فراتر از قدرت خرید مصرف کنندگان است و در واقع بازار هنوز در رکود است.

محمد کشتی‌آرای در گفت‌وگو با ایلنا درباره آخرین وضعیت بازار سکه و طلا گفت: وضعیت بازار کاملا عادی است و شاهد نوسانات جزئی در دو روز اخیر بوده‌ایم. همچنین به دلیل کاهش میل به خرید تقریبا عرضه و تقاضا با هم متناسب هستند و حباب سکه نیز کاهش یافته و در حال حاضر سیصد و هفتاد هزار تومان است.

وی ادامه داد: با اینکه اونس جهانی بدون تغییر است اما شاهد کاهش اندک نرخ‌ها در بازار هستیم به طوری که نرخ هر قطعه سکه تمام طرح قدیم سه میلیون و دویست و پنجاه هزار تومان، سکه تمام طرح جدید سه میلیون چهارصد و سی و پنج هزار تومان است. همچنین قیمت نیم سکه یک میلیون و هفتصد و پانزده هزار تومان و نیم سکه یک میلیون و بیست هزار تومان است.

رئیس کمیسیون تخصصی طلا و جواهر اتاق اصناف در مورد آزاد شدن واردات طلا گفت: شاید صرف واردات طلا تاثیر آنچنانی نداشته باشد اما وقتی واردات ارز نیز همراه آن آزاد شد یکی از بهترین اتفاقات روی داد و به نوعی عرضه و تقاضای ارز متعادل شد و تاثیر مثبت خود را در بازار طلا و سکه گذاشت.

وی در مورد تاثیر کاهش قیمت طلا و سکه بر میزان فروش طلافروشان گفت: البته این کاهش تاثیر زیادی بر خرید نداشته است چون همچنان قیمت طلا فراتر از قدرت خرید مصرف کنندگان است و در واقع بازار هنوز در رکود است. این وضعیت بیشتر مربوط به سیاست‌های کلان کشور است که بخش کسب و کار به مشکل برخورد کرده است.

کشتی آرای تصریح کرد: از ابتدای سال جاری 25 درصد از واحدهای تولیدی و توزیعی تعطیل شده‌اند و انتظار می‌رود تا پایان سال جدید این افزایش یابد.

به گزارش ایلنا، در حال حاضر نرخ هر دلار آمریکا نه هزار و نهصد و نود تومان و هر یورو یازده هزار و ششصد و چهل تومان است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز