خبرگزاری کار ایران

معاون وزیر جهاد کشاورزی:

۱۵ میلیون تن کالای اساسی تا اواخر آذر ماه در بنادر کشور تخلیه شده‌‌‌اند/ در لبه تکنولوژی حرکت می‌‌کنیم/ هزینه حمل بار از طریق دریا بالا است

asdasd
کد خبر : ۷۰۵۳۸۶

معاون وزیر جهاد کشاورزی تاکید کرد: از ابتدای سال تا ۲۵ آذر ماه غریب به ۱۵ میلیون تن کالای اساسی در بنادر کشورمان تخلیه شده‌‌‌اند که این حجم از تخلیه کالا نسبت به سرمایه‌‌گذاری انجام شده اندک است.

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایلنا، یزدان سیف در مراسم گرامیداشت روز ملی حمل و نقل و انعقاد قراردادها و تفاهم‌‌نامه سازمان بنادر با بخش خصوصی با بیان اینکه ارزش سرمایه‌‌‌گذاری‌‌‌های ثبت شده در حمل و نقل به غیر از سرمایه‌‌‌گذاری بر کشتی‌‌ها حدود ۳۰ میلیون میلیارد ریال است، گفت: با توجه به اینکه حجم سرمایه‌‌گذاری‌‌ها لجستیک تنها سهم هفت درصدی از جی‌‌دی‌‌پی دارد که این سهم اندک قابل اغماض است.

وی با بیان اینکه رکن قابل توجه در این موضوع قیمت تمام شده است، اظهار داشت: در لبه تکنولوژی حرکت می‌‌کنیم و می‌‌توان با به‌‌روزسازی تکنولوژی هزینه‌‌های تمام شده را کاهش دهیم اما اگر نتوانیم هزینه‌‌های مبادله‌‌ای را کم کنیم باز هم قیمت‌‌‌‌های تمام شده بالا می‌‌رود.

معاون وزیر جهاد کشاورزی با اشاره به میزان تخلیه کالاهای اساسی در بنادر کشور تصریح کرد: از ابتدای سال تا ۲۵ آذر ماه غریب به ۱۵ میلیون تن کالای اساسی در بنادر کشورمان تخلیه شده‌‌‌اند که این حجم از تخلیه کالا نسبت به سرمایه‌‌گذاری انجام شده اندک است.

سیف با بیان اینکه امروز از کرانه ها در حمل ونقل داخلی استفاده نمی شود، خاطرنشان کرد: یک یا دو دهم میلیارد تن جابجایی گندم به استان های مصرف کننده که کرانه دارد، انجام می شود اما در بخش بنادر این استان ها سرمایه گذاری مطلوبی انجام نشده به طوری که یکی از سیلوهای بندرعباس که ۲۰ سال گذشته دچار حریق شده بود، هنوز هم بازسازی نشده است.

وی ادامه داد: متاسفانه در حال حاضر ناوگان دریایی که گازوییل یارانه لیتری ۳۰۰ تومان دریافت می کنند کالاها را با کرایه حمل دلار ۱۱ تومان حساب می کنند که عادلانه نیست بنابراین نمی توان کالا را از زمین به دریا منتقل کنیم.

معاون وزیر جهاد کشاورزی با تاکید بر اینکه سهم بنادر از جابجایی کالاهای اساسی باید مشخص شود ابراز داشت: هر چند یکی از سیاست دولت کاهش هزینه های بار در بنادر است اما در حال حاضر این هزینه ها بسیار گران است و نمی توان جابجایی از طریق دریا توسعه داد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز