خبرگزاری کار ایران

عضو هیات مدیره اتحادیه صادرکنندگان و تولیدکنندگان اقلیم کردستان عراق:

دعوای حقوقی و قضایی با تاجران ایرانی به خاطر نوسان قیمت دلار/ حاضریم واسطه تجارت ایران و سوریه شویم!/ افزایش حضور مهندسان کشاورزی ایرانی در اقلیم کردستان

asdasd
کد خبر : ۷۰۵۳۲۰

عضو هیات مدیره اتحادیه صادرکنندگان و تولید کنندگان اقلیم کردستان عراق گفت: ما می‌توانیم نقش واسطه را برای کالاها و تاجران ایرانی داشته باشیم و در امور حمل و نقل و فعالیت‌های عمرانی به راحتی می‌توانیم به نمایندگی از طرف شرکت‌های ایرانی در سوریه فعالیت کنیم.

شیخ‌بهاءالدین مصطفی عضو هیات مدیره اتحادیه صادرکنندگان و تولیدکنندگان اقلیم کردستان عراق در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی ایلنا در خصوص مشکلات بازرگانان ایرانی و کرد گفت: مشکلات مالی همیشه وجود دارد که بیشتر در ماه‌های اخیر به سبب افزایش و کاهش قیمت دلار بوده است.این نوسانات در ماه‌های اخیر به قدری زیاد شده که مشکلاتی در سطح کلان در تجارت ایران و کردستان عراق به وجود آورده بر همین اساس تاجران کرد سعی می‌کنند که با طومار با ایرانیان معامله کنند.

 عضو هیات مدیره اتحادیه صادرکنندگان وتولیدکنندگان اقلیم کردستان عراق تصریح کرد: یکی از مشکلات ما خریدهای مدت‌دار است که افزایش و کاهش قیمت دلار باعث می‌شود که همیشه یک طرف معامله ضرر کند برای مثال قبلاً هر 100 دلار 300 هزار تومان بود بعد در مدت زمان کوتاهی به 700 هزار تومان رسید و اکنون یک میلیون تومان شده است که تمام این تغییرات در مدت زمان کمتر از شش ماه بوده است. همین امر باعث به وجود آمدن مشکلات زیادی شده و گاهی تا دعواهای حقوقی و قضایی کار کشیده شده است.

وی ادامه داد: این اتفاقات باعث شده که هر دو طرف فعلا ترجیح بدهند که خرید و فروش را متوقف کنند تا به شرایط با ثباتی برسیم.

شیخ‌بهاءالدین مصطفی در خصوص صادرات به سوریه و توان تاجران کرد گفت: اکنون وضعیت سوریه نسبت به سال گذشته بسیار بهتر شده و در بخش‌های زیادی از این کشور امنیت برقرار است. از سوی دیگر فعالیت‌های بازسازی در این کشور آغاز شده و شرکت‌های غربی و آمریکایی در نقاطی از این کشور حضور دارند.

وی ادامه داد: ما می‌توانیم نقش واسطه را برای کالاها و تاجران ایرانی داشته باشیم و در امور حمل و نقل و فعالیت‌های عمرانی به راحتی می‌توانیم به نمایندگی از طرف شرکت‌های ایرانی در سوریه فعالیت کنیم.

شیخ‌بهاءالدین مصطفی در خصوص حضور کارگران ایرانی در اقلیم کردستان گفت: در یک سال اخیر کارگران ایرانی در این منطقه زیاد شده‌اند به خصوص در بخش‌های عمرانی و ساخت و ساز. ما همواره از حضور کارگران متخصص استقبال می‌کنیم و با توجه به فعالیت‌های کشاورزی که در این منطقه وجود دارد مدتی است فارغ‌التحصیلان این رشته حضور خوبی در اقلیم داشتند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز