خبرگزاری کار ایران

نماینده مردم شهر بابک در گفت‌وگو با ایلنا:

همانند شرایط جنگی کنار هم باشیم / مهاجرت 20 میلیون نفری؛ بحرانی که آب می‌آفریند

asdasd
کد خبر : ۷۰۵۲۸۱

نماینده مردم شهر بابک گفت: همه جای ایران سرای من است همانگونه که وقتی جنگ رخ می‌دهد مجبوریم هم مقابل دشمن بایستیم و بجنگیم، در این کم آبی شرایط هم باید همه کنار هم باشیم.

علی اسدی‌کرم در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی ایلنا، درباره تامین آب استان کرمان و بحث انتقال از سرچشمه‌های چهارمحال‌وبختیاری اظهار داشت: با توجه به اعتراضاتی که بر سر انتقال آب از تونل کوهرنگ شد اکنون تقریبا انگیزه‌ای برای اجرای پروژه وجود ندارد.  

همانند شرایط جنگی کنار هم باشیم

وی افزود: می‌گویند همه جای ایران سرای من است همانگونه که وقتی جنگ رخ می‌دهد مجبوریم هم مقابل دشمن بایستیم و بجنگیم، در این شرایط هم باید همه کنار هم باشیم، کشور ما کم آب و کویر است، کلان فکر کنیم و فقط منافع استان و منطقه خود را در نظر نگیریم.

مهاجرت 20 میلیون نفری زنگ خطری برای کشور

نماینده مردم شهر بابک در مجلس خاطرنشان کرد: جنوب کشور با کمبود آب روبرو است اگر این مشکل ادامه پیدا کند 20 میلیون از جمعیت باید جابجا شوند که مشکلاتی اجتماعی عدیده‌ای در پی دارد، بنابراین باید همه چیز حساب شده و با تدبیر پیگیری و اجرا شود تا در آینده دچار مشکل نشویم.  

وی تصریح کرد: اگر اکنون شرایط به گونه‌ای است که باید آب از منطفه پرآب به منطقه کم آب منتقل شود و کارشناسان بر آن صحه گذاشته‌اند باید راه عقلانی پیش بگیریم و درست انتخاب کنیم.

تاخیر در پروژه انتقال آب از خلیج فارس به خاطر اعتبار

اسدی در ادامه گفت: با توجه به تعلیق پروژه انتقال از چهار محال در حال حاضر برای حل مشکل استان انتقال آب از خلیج فارس در دستور کار قرار گرفته، برنامه این است که آب به مس سرچشمه، گل گهر و چادرملو منتقل شود، در مذاکراتی که با نمایندگان هرمزگان داشتیم تصمیم بر این شد که آب شرب مناطق و روستاهای مسیر راه نیز تامین شود.  

وی یادآور شد: قرار بود در طرح مذکور آب امسال به گل گهر، سال آینده به مس سرچشمه و سال بعد از آن به چادرملو ارسال شود ولی مشکلات اعتباری باعث شده تا حدی تعلل شود.

کیفیت آب افت کرده، اما مردم می‌سازند

این نماینده مجلس درباره کیفیت آب استان نیز بیان کرد: بیشتر آب استان کرمان از چاه‌ها و سفره‌های آب زیرزمینی تامین می‌شود، از آب شرب برای مس سرچشمه و معادن استفاده می‌شود، بنابراین کیفیت آب افت کرده اما مردم می‌سازند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز