خبرگزاری کار ایران

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس عنوان کرد؛

رشد ارزآوری با صادرات هدفمند زعفران از طریق بورس کالا

asdasd
کد خبر : ۷۰۵۱۰۱

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس با اشاره به ایجاد ارزآوری بالا با صادرات هدفمند زعفران از طریق بورس کالا، گفت: با توجه به آمار بالای تولید زعفران در کشور عرضه این محصول استراتژیک در بورس کالا این امکان را به تجار و بازرگانان می دهد تا با اطمینان خاطر برای صادرات محصولی با کیفیت و قیمت مناسب، اقدام کنند.

علی اکبر کریمی در گفت وگو با خبرنگار بورس ایلنا، درباره عرضه زعفران در بورس کالا، گفت: متاسفانه هر ساله کشاورزان در حالی که ماه‌ها برای تولید محصولی با کیفیت زحمت کشیده‌اند، مجبور هستند دسترنج خود را با کمترین درآمد و سود حداقلی به دلالان بفروشند. اما با عرضه زعفران در بورس کالا نه تنها  قیمت‌ها براساس نظام عرضه و تقاضا تعیین می‌شود بلکه زعفرانکاران به سود واقعی خود خواهند رسید.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس افزود: بورس کالا با ایجاد سازوکارهای رقابتی می‌تواند در رونق اقتصادی بسیار موثر باشد و به طور یقین ورود زعفران به بورس کالا باعث خواهد شد تا در کنار نظارت بر معاملات این محصول، شاهد شفافیت قیمتی و افزایش کیفیت باشیم.

وی تصریح کرد: با توجه به آمار بالای تولید زعفران در کشور، عرضه این محصول استراتژیک در بورس کالا این امکان را به تجار و بازرگانان می‌دهد تا با اطمینان خاطر برای صادرات محصولی با کیفیت و قیمت مناسب اقدام کنند.

کریمی گفت: به طور یقین با عرضه زعفران در بورس کالا نیاز بازارهای جهانی از طریق صادرات مستقیم و بدون هیچ گونه واسطه‌ای تامین می‌شود؛ ضمن اینکه مزیت صادرات مستقیم این محصول استراتژیک به کشورهای هدف این است که برای کشور ارزش افزوده بالایی خواهد داشت.

این عضو کمیسیون اقتصادی مجلس اظهار داشت: بورس کالا دارای رینگ صادراتی بوده و به این ترتیب زمینه و مقدمات کافی برای صادرات هدفمند زعفران از طریق بورس موجود است و به طور قطع با صادرات هدفمند از این طریق می‌توان برای کشور شاهد ارزآوری بالایی بود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز