خبرگزاری کار ایران

وزیر راه و شهرسازی:

صنعت حمل و نقل نارس است/ قراردادهای تامین لوکوموتیو سریعاً منعقد شود

asdasd
کد خبر : ۷۰۴۷۰۲

وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه صنعت حمل و نقل در حال حاضر نارس است و ماندن بار سرمایه‌گذاران بر روی زمین قابل قبول نیست، تاکید کرد: قراردادهای تامین لوکوموتیو هرچه سریع‌تر منعقد شوند.

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایلنا، محمد اسلامی در مراسم روز حمل و نقل در شرکت راه‌آهن با بیان اینکه پالایش و غربال سیاست‌ها باید یک امر دائمی باشد، اظهار داشت: ما در وزارت راه و شهرسازی خط مشی‌های تعیین شده را دنبال می‌کنیم تا به اهداف عالی برسیم.

وی افزود: خوشبختانه سیاست‌های کلی نظام و جهت‌گیری آن در احکام دائمی برنامه‌های توسعه آمده است و اهداف کمی و کیفی در برنامه‌ها به صورت مفصل ذکر شده است بنابراین اهداف ما در صنعت حمل و نقل مشخص است.

وی با تاکید بر اینکه جذابیت‌های اقتصادی در حوزه ریلی باید افزایش پیدا کند تا سرمایه‌گذاران از ورود به این صنعت استقبال کنند گفت: در حوزه حمل و نقل در حال حاضر نارس هستیم و باید بهره‌وری در این صنعت را افزایش دهیم.

وزیر راه و شهرسازی با تاکید بر اینکه تنظیم مقررات در این صنعت باید به گونه‌ای باشد که بازدهی سرمایه برای بخش خصوصی را فراهم آورد اظهار داشت: وقتی که سرمایه‌گذاران به ما مراجعه می‌کنند و می‌گویند 15 هزار تن بار بر روی زمین مانده است و منتظر هستند تا سرویس‌دهی انجام شود این موضوع قابل قبول نیست و یک سرخوردگی ایجاد می‌کند.

اسلامی با بیان ایکه باید سرعت ساخت زیربناها را شتاب داده و توانمندی‌ها را افزایش دهیم، اظهار داشت: پیری ناوگان باعث کاهش ناوگان شده است و در این سال‌ها هم با رکود صنایع داخلی مواجه بودیم.

وی ادامه داد: این شرایط در حالی است که در صندوق توسعه و برنامه‌های بودجه منابعی برای ارتقای صنعت حمل و نقل در نظر گرفته شده است که باید از آنها استفاده کنیم تا هم در حوزه بهره‌برداری و هم در حوزره تولیدات در صنعت حمل و نقل نشاط ایجاد شود.

وزیر راه و شهرسازی با تاکید بر اینکه قراردادهای تامین لوکوموتیو باید سریعاً منعقد شوند اظهار داشت: معاونت حمل و نقل در وزارت راه و شهرسازی به عنوان مرجع بالادستی حوزه راه برای پالایش دستورالعمل‌ها و مقررات در لایحه‌های گوناگون را تقویت کرده‌ایم و برای دستیابی به اهداف تعالی این معاونت بیشتر از گذشته فعال شده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز