خبرگزاری کار ایران

رئیس اتحادیه خشکبار و آجیل فروشی در گفتگو با ایلنا:

قیمت‌های اعلام شده آجیل در فضای مجازی صحت ندارد/ امیدواریم اپلیکیشن ثبت شکایت از صنوف متخلف تا عید راه‌اندازی شود

asdasd
کد خبر : ۷۰۴۴۲۰

رئیس اتحادیه خشکبار و آجیل فروشی گفت: آجیل شب یلدا با مغز و بدون پوست 88 تا 110 هزار تومان در خرده فورشی عرضه خواهد شد.

مصطفی احمدی رئیس اتحادیه خشکبار و آجیل فروشی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی ایلنا، در خصوص قیمت اجیل برای شب چله اظهار کرد: کمبودی از لحاظ آجیل در بازار وجود ندارد اما برای تسهیل در امر خرید، آجیل شب یلدا را قیمت‌گذاری کردیم و این قیمت‌ها را اعلام کردیم.

وی افزود: آجیل شب یلدا با پوست در خرده فروشی‌ها 66 هزار تومان تا 88 هزار تومان و در عمده فروشی‌ها  60 تا 80 هزار تومان است که این تفاوت به خاطر 10 درصد سود خرده فروشی است.

رئیس اتحادیه خشکبار و آجیل فروشی در رابطه با آجیل شب یلدا با مغز تصریح کرد: آجیل شب یلدا با مغز و بدون پوست 80 تا 100 هزار تومان در عمده فروشی و 88 تا 110 هزار تومان در خرده فورشی عرضه خواهد شد. این قیمت‌گذاری بسیار مناسب است و ما سود بسیار کمی را برای آجیل فروشی‌ها در نظر گرفتیم تا اقشار مختلف بتوانند آجیل خریداری کنند.

تکذیب قیمت‌های اعلام شده در فضای مجازی

وی با اشاره به کاهش خرید آجیل در سال جاری اذعان داشت: در سال 97 صنف ما یک چهارم سال قبل فروش داشته و با کاهش بالایی روبه‌رو بوده‌ایم. ما امیدواریم در سه روز آینده میزان فروش افزایش یابد.

احمدی در مورد افزایش قیمت پسته در بازار تصریح کرد: مهمترین دلیل افزایش قیمت پسته کاهش 70 درصدی تولید این محصول بود البته نوسانات نرخ ارز و افزایش قیمت ارز باعث رونق بیشتر صادرات پسته شد و کمی با کمبود این محصول و افزایش قیمت آن مواجه شدیم و بارها هم اعلام کردیم که اگر ارز مدیریت نشود شب چله به مشکل برمی‌خوریم اما قیمت‌های نجومی که در فضای مجازی وجود دارد صحت ندارد.

وی افزود: قیمت منطقی هرکیلوگرم پسته بسته به جنس، نوع، اونس و محل تولید آن از ١١٠ هزار تا ٢٤٠ هزارتومان متغیر است.

رئیس اتحادیه خشکبار و آجیل فروشی در خصوص بر خورد با گران‌فروشان و متخلفان تشریح کرد: بازرسان اتاق اصناف و اتحادیه بازار را کنترل می‌کنند و متخلفان را به تعزیرات معرفی می‌کنند البته تعزیرات هم گشت مشترک دارد و از سه ارگان بازرسی‌ها انجام می‌شود.

راه‌اندازی اپلیکیشن ثبت شکایت از صنوف متخلف

احمدی با اشاره به این نکته که به زودی اپلیکیشن ثبت شکایت از اصناف مختلف راه اندازی خواهد شد، اظهار داشت: با راه اندازی این اپلیکیشن هر کس که شکایتی از صنوف متخلف داشته باشد با ثبت آن به سرعت این شکایت در اختیار بازرسان اتاق اصناف قرار می‌گیرد و در صورت تخصصی بودن به اتحادیه‌ها ارجاع داده می‌شود که امیدواریم تا شب عید این اپلیکیشن راه اندازی شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز