خبرگزاری کار ایران

مدیر عامل شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری ایران در پاسخ به ایلنا:

فرودگاه جدیدی نمی‌سازیم/ وزیر جدید برای انعقاد قرارداد با زیرمجموعه‌ وزارت دفاع توصیه‌‌ای نکرد

asdasd
کد خبر : ۷۰۴۲۰۸

مدیر عامل شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری ایران با بیان اینکه تاکید وزیر جدید بر رفع وابستگی به شرکت‌های خارجی است گفت: در انعقاد قراردادهای جدید با زیرمجموعه وزارت دفاع آقای اسلامی هیچ توصیه‌ای نکرد.

به گزاش خبرنگار اقتصادی ایلنا، رحمت اله مه‌آبادی در نشست خبری سومین نمایشگاه حمل و نقل و صنایع وابسته با اشاره به بومی سازی تجهیزات فرودگاهی و ناوبری اظهار داشت: خوشبختانه توانستیم با افزایش توانمندی شرکت‌های داخلی و شرکت‌های دانش بنیان نسبت به بومی سازی اغلب تجهیزات فرودگاهی و ناوبری اقدام کنیم و امروز به خرید خارجی نیاز نداریم.

وی ادامه داد: توانستیم اولین سیمیلاتور سه بعدی برج مراقبت پرواز را نصب کنیم و همچنین رادار جدید آسمان تهران صد در صد داخلی به زودی پایان می‌پذیرد و در فرودگاه نصب می‌شود.

مدیرعامل شرکت فروگاه‌ها و ناوبری کشور با اشاره به تفاوت نرخ خدمات و به مسافران در داخل فرودگاه و خارج آن اظهار داشت: در تمام دنیا مردم از نرخ‌های خمات در فرودگاه‌ها رضایت کامل ندارند و از آنجایی که فرودگاه‌های کشورمان به استانداردهای فرودگاه‌های خارجی رسیده‌اند باید فاصله نرخ خدمات آنها با نرخ‌های جهانی هم کاهش پیدا کند البته در ایران این مابه‌التفاوت قیمت‌ها را به دوش مردم نمی‌اندازند و دولت بخشی از آن را می‌پردازد.

وی با بیان اینکه طبق قانون نباید فرودگاه جدیدی در کشور ساخته شود، گفت: دسترسی هر صد کیلومتر به یک فرودگاه تامین شده است و نیازی به فرودگاه جدید نیست و در برنامه ششم هم ساخت فرودگاه جدید ممنوع شده است. باید دید ساخت فرودگاه جدید برای مردم صرفه اقتصادی دارد که نسبت به آن اقدام کنیم یا خیر.

مه‌‌آبادی تاکید کرد: البته ما با موضوع اجرای عدالت جغرافیایی در کشور مواجه هستیم و نمی‌توانیم جلوی ساخت فرودگاه‌های نسل جدید و نسل سوم را بگیریم.

وی در پاسخ به سوال خبرنگار ایلنا مبنی بر اینکه انعقاد قراردادهای اخیر با شرکت‌های زیرمجموعه وزارت دفاع آیا به توصیه وزیر جدید راه و شهرسازی بود اظهار داشت: در جلسه‌ای که شش ماه قبل برگزار شد درباره انعقاد این قراردادها صحبت‌ کرده بودیم و در آن زمان حضور آقای اسلامی در وزارت راه و شهرسازی مطرح نبود تا اینکه چند روز گذشته این قراردادها به امضا رسیدند.

مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری کشور اظهار داشت: در حال حاضر 44 شرکت دانش بنیان با بخش‌هایی از وزارت دفاع کار می‌کنند و ما هم موظف هستیم از تمام توان داخلی برای بومی سازی تجهیزات فرودگاهی استفاده کنیم از سوی دیگر اکثر فناوری‌ها ابتدا در حوزه نظامی و دفاعی ظهور و بروز پیدا می‌کنند و بعد به سایر حوزه‌ها انتقال می‌یابند.

مه‌آبادی با تاکید بر اینکه آقای اسلامی توصیه‌ای برای انعقاد قرارداد با شرکت‌های زیرمجموعه وزارت دفاع نداشتند گفت: تنها تاکید آقای اسلامی رفع وابستگی به شرکت‌های خارجی است که در این راستا هم تلاش می‌کنیم که با بومی سازی و استفاده از توان داخلی این وابستگی‌ها رفع شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز