خبرگزاری کار ایران

رئیس انجمن ارگانیک ایران در جمع خبرنگاران:

۳۵ درصد در محصولات کشاورزی ضایعات داریم که می‌تواند ۹ میلیون نفر را سیر کند/ رونق کشت ارگانیک باعث ارزآوری می‌شود

asdasd
کد خبر : ۷۰۲۸۰۷

رئیس انجمن ارگانیک ایران گفت: طبق اعلام فائو ما ۳۵ درصد در محصولات کشاورزی ضایعات داریم که می‌تواند ۹ میلیون نفر را سیر کند.

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایلنا، سید رضا نورانی رئیس انجمن ارگانیک ایران در حاشیه یازدهمین نمایشگاه ارگانیک ایران در جمع خبرنگاران اظهار کرد: سازمان تعاون روستایی در گذشته هم علاقه‌مند بوده که از تولیدکننده و مصرف‌کننده حمایت کند. سازمان تعاونی روستایی می‌تواند در مسیر توسعه‌ محصولات ارگانیک کمک کند و دراین راستا ما تعاونی ارگانیک‌زیستی ایران را در این سازمان ثبت کردیم و تولیداتی که توان ورود به بازار مصرف ندارند توسط این تعاونی خریداری می‌شوند و با قیمت مناسب به فروشگاه‌ها و بازار می‌رسند.

وی افزود: این تعاونی یک میلیارد تومان سرمایه اولیه دارد و سرمایه‌گذاری کوثر اعلام آمادگی کرده که در این تعاونی سرمایه‌گذاری کلان کند و دوشنبه این هفته قرار است در جلسه‌ای به این زمینه بپردازیم.

نورانی تاکید کرد: ما شناسه ۱۸ رقمی را برای محصولات ارگانیک درست کردیم تا زمان تولید و مصرف را به صورت کامل دربر بگیرد و به مصرف‌کنندگان اطلاع‌رسانی کند که در انتها هم برند انجمن نصب می‌شود.

رئیس انجمن ارگانیک ایران در خصوص صادرات محصولات ارگانیک گفت: صادرات محصولات ارگانیک بسیار خوب است و وجود بازارهای هدف باعث رونق کشت ارگانیک و ارزآوری آن شده است. از نظر سطح زیر کشت در بین ۱۷۹ کشور جهان در رتبه ۱۵۰ هستیم که بسیار ضعیف است اما در رنکینگ جهانی رتبه چهل و سوم را داریم.

وی با اشاره به محصولات صادراتی ایران گفت: محصولات ارگانیکی که صادر می‌شود، پسته، خرما، عسل، انار، کیوی، مرکبات، گیاهان دارویی، عرقیجات، زعفران و چای است که به کشورهای اروپایی و اتحادیه اروپا صادر می‌شود و تاییدیه اتحادیه را دارد. ارزش افزوده این محصولات بالا است و توجیه اقتصادی دارد.

نورانی تصریح کرد: در وزارت جهاد کشاورزی بودجه‌ای برای محصولات ارگانیک تعیین نشده در حالی که طبق نظر فائو در آسیا محصولات جمهوری اسلامی ایران از همه سالم‌تر است.

وی افزود: فائو اعلام کرده ایران با توجه به پتانسیل‌هایی که دارد می‌تواند به جز تامین نیاز خود، نیاز کشورهای حوزه خلیج فارس را هم تامین کند. طبق اعلام فائو ما ۳۵ درصد در محصولات کشاورزی ضایعات داریم که می‌تواند ۹ میلیون نفر را سیر کند.

رئیس انجمن ارگانیک ایران در رابطه با سطح زیر کشت در کشور اذعان داشت: ۱۹ هزار هکتار سطح زیر کشت ایران دز زمینه تولید محصولات ارگانیک ثبت شده در سازمان‌های بین‌المللی است اما طبق آمارهای داخلی ما ۴۳ هزار هکتار سطح زیر کشت داریم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز