خبرگزاری کار ایران

مدیرعامل شرکت ارتباطات زیرساخت:

ظرفیت شبکه IP کشور سه برابر شد

asdasd
کد خبر : ۷۰۲۴۴۳

مدیرعامل شرکت ارتباطات زیرساخت با اعلام سه برابر شدن ظرفیت شبکه IP به عنوان هسته مرکزی شبکه ملی اطلاعات، از اجرای پروژه ای در کمتر از 10 ماه خبر داد .

به گزارش ایلنا، صادق عباسی شاهکوه  با اشاره به توسعه هسته شبکه ملی اطلاعات اظهار کرد: مطابق الزامات و سند تصویبی، شبکه ملی اطلاعات زیرساخت ارتباطی فضای مجازی کشور محسوب میشود تا همه شبکه ها از طریق هسته مرکزی به یکدیگر متصل باشند .
 
وی توسعه اخیرشبکه ملی اطلاعات را مربوط به توسعه شبکه IP کشور دانست و افزود: در چند سال اخیر حدود 70هزار کیلومتر فیبرنوری در کشور کشیده شده که روی آن شبکه انتقال قرار دارد و حالا شبکه IP اکنون به سه برابر قبل افزایش ظرفیت داشته است.
 
عباسی شاهکوه با بیان اینکه با توسعه شبکه IP تعداد نقاط مرکزی از 24 به 17 کاهش پیدا می کند، تصریح کرد: با این روش شبکه ملی اطلاعات از نظر کیفیت و پایداری در وضعیت بهتری قرار میگیرد و تاخیرها، احتمال قطعی و در دسترس نبودن شبکه کاهش مییابد. ضمن اینکه با پیادهسازی کامل نسخه شش IPنقاط حضور زیرساخت در شبکه IP از 90 به 105 نقطه افزایش مییابد.
 
وی افزود: در اردیبهشت ماه ظرفیت شبکه انتقال به بیش از 22 ترابیت بر ثانیه رسید که ما اکنون بخشی از آن را برای شبکه IP استفاده میکنیم.
 
عباسی شاهکوه بیان کرد: در حال حاضر بخش عمده فیبرتاریک در اختیار شرکت مخابرات قرار دارد که بیش از 30 هزار کیلومتر را در بر میگیرد.
 
مدیرعامل شرکت زیرساخت با اشاره به سه برابر شدن ظرفیت IP، اظهار کرد: پس از اجرای این پروژه ظرفیت از 7ترابیت بر ثانیه به حدود 20 ترابیت بر ثانیه می رسد که حدود سه برابر افزایش دارد. 
 
مدیرعامل شرکت زیرساخت در ادامه با اشاره به امنیت این شبکه تصریح کرد: در این شبکه با طراحی اتصال نقاط امن و پایدار مقاومت بهتری در برابر حملات و ویروسهایی که از خارج وارد شبکه شده حاصل شده و امکان ارایه سرویس در سطوح مختلف برای تضمین کیفیت به انواع خدمات وجود دارد.
 
وی درباره پروژه« نور2» خاطرنشان کرد: در پروژه نور2 فیبرکشی در حال اجراست که  پس از آن حدود 14 هزار کیلومتر به فیبرنوری ما اضافه و همه  نقاط تحت پوشش زیرساخت تکمیل می شود و فیبرکشی که به عنوان تکلیف قانونی برای ما بود، انجام می شود. 
 
عباسی شاهکوه افزود: هر آنچه اپراتورها درباره ارتباطات و ظرفیت در داخل کشور به آن نیاز دارند در اختیار آنها قرار میدهیم و با اینکه از سال 92 تاکنون مصرف بخش ارتباطات در کشور افزایش داشته اما شرکت ارتباطات زیرساخت همیشه پیشرو بوده است.
 
وی با اشاره به افزایش پهن باند برای استفاده راحت کاربران بیان کرد: با افزایش مصرف بخش ارتباطات در کشور میزان استفاده از پهن باند نیز بیشتر شده است و در حال حاضر 50-60 میلیون کاربر میتوانند از این بخش استفاده کنند بنابراین با توسعه هسته مرکزی شبکه میتوانیم پاسخگوی نیاز اپراتورها باشیم.
مدیرعامل شرکت زیرساخت درباره شبکه ترانزیت بین الملل نیز  اظهار کرد : ظرفیت در یک سال گذشته سه برابر رشد داشته و به بیش از سه ترابیت در ثانیه رسیده است که در برنامه ششم توسعه ظرفیت ترانزیت بین الملل برای ما حدود 30 ترابیت بر ثانیه تعیین شده است.
انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز