خبرگزاری کار ایران

در گفت‌وگو با ایلنا مطرح شد؛

معاملات دیروز فرابورس به دلیل عدم دسترسی عادلانه سهامداران به سامانه باطل شد/ عرضه اولیه امروز به قوت خود باقی است

asdasd
کد خبر : ۷۰۲۴۱۴

مدیر روابط عمومی فرابورس گفت: در ابتدای صبح امروز مشکل کندی سامانه را داشتیم که این مشکل الان حل شده است. امروز عرضه اولیه شرکت کشاورزی مکانیزه اصفهان کشت را داریم که این عرضه به قوت خود باقی است.

مبینا بنی اسدی، مدیر روابط عمومی فرابورس ایران در گفت‌وگو با خبرنگار بورس ایلنا در خصوص دلیل ابطال معاملات دیروز فرابورس گفت: دیروز در سامانه معاملاتی بازار سرمایه اختلال رخ داد. این اختلال برای سامانه بورس رفع شد ولی اختلال سامانه فرابورس ادامه پیدا کرد.

وی در خصوص تاثیر این اختلال اظهار داشت: این مسئله باعث شد دسترسی عادلانه سهام‌داران و سرمایه‌گذاران به سامانه معاملات و توانایی واکنش نشان دادن به نوساناتی که باید مشاهده می‌کردند، از بین برود. به همین دلیل ما معاملات دیروز را تایید نکردیم که البته معاملات صورت گرفته، اندک بود و در زمان کمی نیز انجام شد. چون دسترسی عادلانه به سامانه وجود نداشت طبق دستورالعمل ما این اجازه را داشتیم که معاملات را باطل کنیم.

بنی‌اسدی در پاسخ به این پرسش که آیا ناعادلانه بودن دسترسی به این معنا بوده که عده‌ای دسترسی داشتند و عده‌ای نداشتند؟ ، گفت: بله، تعداد بسیار کمی در یک زمان کاملا کوتاه دسترسی پیدا کرده بودند و توانسته بودند تعدادی معامله انجام دهند ولی عده بسیار زیادی که در زمان طولانی‌تری باید معاملات مدنظرشان را انجام می‌دادند، موفق به دسترسی به سامانه نشدند. به این دلیل در واقع کشف قیمت منصفانه نیز انجام نشد چون وقتی تعداد افرادی که معامله کرده‌اند اندک باشد، کشف قیمت نیز منصفانه نیست.

مدیر روابط عمومی فرابورس در ادامه افزود: شرکت مدیریت فناوری بورس تهران مالک سامانه معاملات است و ما از این شرکت سرویس می‌گیریم. در این شرکت هسته‌های معاملاتی بورس و فرابورس از هم جدا هستند. به دلیل همین تفکیک، مشکل سامانه معاملاتی بورس حل شد ولی مشکل سامانه فرابورس به دلایل فنی، حل نشد.

وی گفت: خوشبختانه امروز مشکل حل شده است. فقط در ابتدای صبح امروز مشکل کندی سامانه را داشتیم که حل شده است. در ضمن امروز عرضه اولیه شرکت کشاورزی مکانیزه اصفهان کشت را داریم که این عرضه به قوت خود باقی است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز