خبرگزاری کار ایران

تشریح وضع اجرای طرح‎های نگهداشت و افزایش تولید در مناطق نفت‎خیز جنوب / نهایی شدن 4 هزار میلیارد تومان پروژه

asdasd
کد خبر : ۷۰۲۰۴۴

مدیرعامل شرکت ملی مناطق نفت‎خیز جنوب وضع طرح‎های نگهداشت و افزایش تولید مخازن این شرکت را تشریح کرد.

به گزارش ایلنا به نقل از شرکت ملی مناطق نفت‎خیز جنوب، احمد محمدی درباره سازوکار اجرای قراردادهای نگهداشت و افزایش تولید توضیح داد: یک طرح جامع و یکپارچه به صورت یکجا به پیمانکار واگذار و همه اقدام‎ها با مسئولیت اجرایی و آورده مالی پیمانکار عملیاتی می‎شود. سرانجام با تکمیل هر بخش، نسبت به پرداخت هزینه اقدام خواهد شد.

وی با بیان این‎که نظارت بر روند کمی و کیفی کار به عهده کارفرما خواهد بود، گفت: هیچ‎گونه مسئولیتی برای کارفرما در قبال تامین کالا و مواردی از این دست نخواهد بود و از صفر تا صد عملیات بر عهده پیمانکار است.

این مقام مسئول ادامه داد: کارفرما به لحاظ فنی و عملیاتی بر روند اجرای کار نظارت کرده و گزارش پیشرفت هر پروژه را از پیمانکار طرف قرارداد دریافت می‎کند.

محمدی در ادامه، ارزش تقریبی قراردادهای توسعه ۲۸ مخزن مناطق نفت‎خیز جنوب را بالغ بر ۳۵ هزار میلیارد تومان عنوان کرد و افزود: تاکنون ۶ مناقصه به ارزش ۴ هزار میلیارد تومان نهایی شده است که اجرایی شدن آنها، تحولی عظیم را از نظر اشتغال و تقویت زیرساخت‎ها در خوزستان به وجود خواهد آورد.

وی گفت: شرکت اویک برنده مناقصه بسته میدان منصوری (آسماری) به ارزش یک میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان شده است و برندگان پنج مناقصه دیگر مجموعا به ارزش ۲ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان برای مخزن‎های رامشیر، گچساران خامی، لالی آسماری، کبود و نرگسی نیز به ترتیب شرکت‎های اویک، ملی حفاری ایران، پتروگوهر فراساحل کیش، حفاری و اکتشاف انرژی‌گستر پارس و حفاری دانا هستند.

مدیر عامل شرکت ملی مناطق نفت‎خیز جنوب با بیان این‎که سه درصد از مبلغ قرارداد برای تجهیز کارگاه و هفت درصد برای تامین و ساخت کالا و تجهیزات به پیمانکاران پرداخت خواهد شد، اظهار کرد: انتظار می‎رود تا اوایل سال آینده این شش بسته عملیاتی شود.

وی با اشاره به این‎که برای هر دکل بیش‎ از ۲۰۰ نفر به صورت مستقیم مشغول به کار خواهند شد، گفت: صدها نفر در دیگر پروژه‎ها اعم از احداث لوکیشن‎ها، ساخت تاسیسات و احداث خطوط لوله به صورت مستقیم و غیرمستقیم به کارگرفته می‎شوند.

به گفته محمدی، کارفرما متعهد شده که ۴ درصد ارزش هر قرارداد را برای طرح‎های اولویت‎دار مسئولیت اجتماعی منطقه از جمله مقابله با ریزگردها، تقویت زیرساخت‎ها، آموزش و ... هزینه کند.

وی به حمایت از سازندگان داخلی به‌ویژه سازندگان خوزستانی اشاره کرد و افزود: نگرش مثبت پیمانکاران به ساخت و تامین کالای داخلی به شرط دارا بودن کیفیت، تا حد زیادی خیال ما را نسبت به حمایت از تولیدکنندگان داخلی آسوده کرده است و امیدوارم بتوانیم همه مایحتاج پیمانکاران را در داخل کشور تامین و صنعت نفت را به صورت کامل از کالای خارجی بی‎نیاز کنیم.

محمدی اظهار کرد: در قراردادهای توسعه و نگهداشت تولید به پیمانکاران اجازه داده شده است به شرط تامین مالی با تعهد کامل، هر یک از بسته‌های قراردادی ۱۰۰ تا ۳۰۰ میلیون دلاری را بدون مناقصه و پس از تائید صلاحیت اجرایی، انتخاب و قرارداد اجرای آن را امضا کنند. الزام شرکت‎ها به استفاده از نیروی انسانی بومی نیز کاملا مورد تاکید است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز