خبرگزاری کار ایران

عباسی:

نیازمند ارز دولتی برای واردات قطعات ماشین‌آلات کشاورزی تولید داخل هستیم

asdasd
کد خبر : ۷۰۱۱۲۸

رییس مرکز توسعه مکانیزاسیون کشاورزی کشور از ارایه پیشنهاد جدید به وزارت صنعت، معدن و تجارت برای تخصیص ارز دولتی به اجزا و قطعات مورد نیاز تراکتورها و کمباین های سنگین تولید داخل خبر داد.

به گزارش ایلنا و به نقل از وزارت جهاد کشاورزی، کامبیز عباسی رییس مرکز توسعه مکانیزاسیون کشاورزی کشور اظهار کرد: برخی از ماشین‌های کشاورزی که تولید داخل ندارند و در عین حال نقش تعیین کننده‌ای در قیمت نهایی محصولات کشاورزی دارند در حد محدود مشمول ارز دولتی ۴۲۰۰ تومانی شده‌اند.

وی افزود: اکنون ماشین‌های زراعت برنج، کمباین پنبه، بخشی از ماشین‌های حوزه دام، طیور و آبزی پروری و بخش عمده‌ای از ماشین‌های آبیاری ارز دولتی دریافت می‌کنند که نظارت دقیقی بر دریافت ارز آنان صورت می‌گیرد.

عباسی افزود: ما برای آن که خط تولید تراکتورها و کمباین‌‌های سنگین در داخل در شرایط تحریم، متوقف نشود، پینشهاد تخصیص ارز ۴۲۰۰ تومانی به قطعات و اجزای مورد نیاز این ماشین‌های سنگین را به وزارت صنعت، معدن و تجارت ارایه داده‌ایم و موافقت‌هایی نیز درباره آن صورت گرفته است.

وی با بیان این که با اجرای تحریم‌ها، ایران در معرض یک جنگ تجاری قرار گرفته است، اظهار داشت: قرار نیست تمام هزینه‌ها و زحمات ناشی از جنگ اقتصادی بر دوش کشاورزان کشور باشد.

رییس مرکز توسعه مکانیزاسیون کشاورزی درباره قیمت ماشین‌های کشاورزی پس از اجرای تحریم‌های اقتصادی تصریح کرد: ۸۰ درصد ماشین‌های کشاورزی بین ۵ تا ۱۰ درصد افرایش قیمت داشته‌اند و نوسانات قیمت در این حوزه مدیریت شده است.

وی در عین حال از تولید کنندگان ماشین‌های کشاورزی در کشور برای کمک به بخش کشاورزی قدردانی کرد.

عباسی گفت: در این شرایط تنها ۳۰ درصد عرضه کنندگان ماشین‌های کشاورزی، افزایش قیمت‌شان غیر فنی بوده که از آنان خواستیم دلایل این افزایش قیمت را برای بررسی و به ما ارسال کنند.

رییس مرکز توسعه مکانیزاسیون کشاورزی اعلام کرد: ما با وجود محدودیت‌های ارزی و تحریم‌ها توانستیم یک راهکاری برای توسعه مکانیزاسیون کشاورزی و رفع نیازهای ارزی و فناوری در قالب مصوبه هیات دولت باز کنیم و امیدواریم این روند ادامه داشته باشد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز