خبرگزاری کار ایران

نماینده دفتر مقابله با جرم سازمان ملل:

هیچ کشوری از فساد در امان نیست/ مشارکت خوب ایران در بازگرداندن اموال مسروقه

asdasd
کد خبر : ۷۰۰۹۸۹

الکساندر فدولو اظهار داشت: امروزه ثابت شده که مبارزه با فساد موجب توسعه و پیشرفت کشورها می‌شود هیچ کشوری از فساد در امان نیست و سازمان ملل به عنوان یک نهاد مرجع بین‌المللی برنامه‌های زیادی برای مبارزه با این پدیده دارد.

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایلنا، در همایش مبارزه با فساد الکساندر فدولو نماینده سازمان ملل گفت: در پانزدهمین سالگرد تاسیس کنوانسیون مبارزه با فساد سازمان ملل نگران امنیت شهروندان دنیا در بحث فساد است. امروزه ثابت شده که مبارزه با فساد موجب توسعه و پیشرفت کشورها می‌شود هیچ کشوری از فساد در امان نیست و سازمان ملل به عنوان یک نهاد مرجع بین‌المللی برنامه‌های زیادی برای مبارزه با این پدیده دارد.

نماینده کشوری دفتر مقابله با مبارزه با مخدر و جرم سازمان ملل متحد در ایران گفت: ایران جزو کشورهای پشتیبان این کنوانسیون بوده است و همین امر نشان می‌دهد که مقامات تهران به مبارزه با فساد علاقمند هستند در این کنوانسیون 186 کشور حضور دارند و 140 کشور اصول مبارزه با فساد را امضا کرده‌اند. این کنوانسیون یک ابزار منحصر به فرد برای مبارزه با فساد است و هیئت‌های ایرانی تاکنون در بخش‌های مختلف بسیار فعال بودند و در برگرداندن دارایی‌های مسروقه و اموال حاصل از فساد مشارکت خوبی داشته‌اند.

وی ادامه داد: من به اتاق بازرگانی برای مبارزاتی که با پدیده فساد داشته است تبریک می‌گویم موضوع فشار سیاسی یک بحث پیچیده در بحث مبارزه با فساد است و در نهادهای دموکراتیک تاثیر می‌گذارند و موجب تضعیف ثبات دولت‌ها می‌شود اگر ما با شرکای خودمان مشترکا فعالیت کنیم می‌توانیم مبارزه خوبی بر علیه فساد داشته باشیم این یک مبارزه جهانی است.

فدولو در ادامه با قرائت بخش‌هایی از پیام رئیس سازمان مقابله با مواد مخدر و جرم سازمان ملل در پانزدهمین سالگرد تاسیس کنوانسیون مبارزه با فساد را قرائت کرد که بخشی از آن به شرح زیر است: همه کشورها برنامه‌هایی برای مبارزه با فساد دارند و باید به صورت ریشه‌ای با این پدیده برخورد کرد مبارزه با قاچاق انسان، مواد مخدر و رشوه از تعهداتی است که کشورهای حاضر در این کنوانسیون آن را قبول کرده‌اند. ما با عضویت بیش از 150 کشور در این تشکل توانسته‌ایم یک فضای گفت‌وگوی مناسب را ایجاد کنیم. دولت‌ها باید قوانین شفافی را تبیین کنند تا جلوی هر گونه سوء استفاده و ایجاد فضای فسادبرانگیز گرفته شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز