خبرگزاری کار ایران

معاون امور زراعت وزارت جهاد کشاورزی:

قیمت 1600 تومان برای خرید تضمینی گندم مناسب است/ به غیر از سه استان بارندگی بیش از متوسط را داشتیم

asdasd
کد خبر : ۶۹۹۶۲۴

کشاورز اطهار داشت: کشاورزان هم با قیمت 1600 تومان موافق هستند اما اگر تغییرات احتمالی در آینده به وجود بیاید قطعا در دولت به آن توجه خواهیم کرد.

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایلنا، عباس کشاورز، معاون امور زراعت وزارت جهاد کشاورزی در حاشیه همایش جهانی خاک در جمع خبرنگاران و اصحاب رسانه اظهار کرد: از رئیس جمهور و اعضای شورای اقتصاد بابت مساعدت در زمینه افزایش قیمت خرید تضمینی گندم تشکر می‌کنم اگر چه نظرات مختلفی راجع به این قیمت وجود دارد اما به عنوان متولی تولید باید هم از تولیدکننده و هم از منافع ملی حمایت کنیم. با توجه به تورم‌های اخیر و افزایش هزینه‌ها اختصاص دلار 4200 تومانی به واردات نهاده‌های تولید و اقلام اساسی قیمت 1600 تومان برای خرید تضمینی گندم مناسب است.

وی افزود: کشاورزان هم با قیمت 1600 تومان موافق هستند اما اگر تغییرات احتمالی در آینده به وجود بیاید قطعا در دولت به آن توجه خواهیم کرد. راجع به تولید برآوردی نمی‌توان کرد اما سطح زیر کشت دو درصد بیشتر از برنامه کشت است و کشاورزان به برنامه توجه داشته‌اند.

کشاورز در ادامه تصریح کرد: در مناطق گرمسیری 200 هزار هکتار امکان کشت وجود دارد در حال حاضر دو میلیون هکتار گندم آبی و 3 میلیون و 900 هزار هکتار سطح زیر کشت گندم زیر دیم داریم که در بخش گندم بیش از برنامه است.

معاون وزیر جهاد کشاورزی با اشاره به بارندگی‌های اخیر اذعان داشت: خوشبختانه نزولات آسمانی به غیر از سه استان که کمتر از متوسط بوده در 28 استان دیگر بارندگی یبش از متوسط را داشتیم سطح سبز مزارع مناسب و در حد عالی است.

کشاورز در رابطه با منع بکارگیری بازنشستگان تشریح کرد: قانون منع بکارگیری بازنشستگان در وزارت جهاد کشاورزی شامل من هم می‌شد اما طبق فرمایشات مقام معظم رهبری در زمینه اشخاص متخصص بازنشسته و دستور وزیر جهاد کشاورزی در سمت خود باقی می‌مانم.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز