خبرگزاری کار ایران

ثبت 2 میراث جهانی دیگر تا بهار آینده

asdasd
کد خبر : ۶۹۸۷۵۲

نماینده دائم ایران در فائو از ثبت جهانی دو مورد از میراث کشاورزی ایران تا بهار آینده خبر داد.

به گزارش ایلنا و به نقل از وزارت جهاد کشاورزی، محمد حسین عمادی نماینده دائم ایران در فائو، ثبت جهانی نظام تولید انگور ملایر را دستاوردی بزرگ برای کشورمان خواند و اظهار کرد: بعد از ثبت قنات‌های ایران در سال ۲۰۱۴ ، این دومین میراث جهانی است که به نام ایران در سازمان خواربار کشاورزی ملل متحد ثبت می‌شود و مزایای بسیار زیادی برای ایران خواهد داشت.

وی افزود: نخستین مزیت شناخته شدن ایران به عنوان کشوری با ۱۲ هزار سال سابقه تاریخی و تاریخ کشاوزی است.

وی گفت: میراث ثبت شده کشاورزی تاثیرات زیادی از بعد اقتصادی برای جذب گردشگران و برای ارزش افزوده بیشتر محصولاتی که در اینجا ثبت می‌شود نیز خواهد داشت.

عمادی تاکید کرد: اقدام فائو به ثبت این میراث ارزشمند، موجب می‌شود جامعه جهانی به ایران برای حفظ و نگهداری این میراث کمک کند تا بتواند این سیستم را بهتر نگه داشت، گسترش داد و حتی برای کشورهای دیگر مورد استفاده قرار گیرد.

نماینده کشورمان در فائو تصریح کرد: سازمان‌های مختلف جهانی با توجه به گرم شدن زمین و تغییرات آب و هوایی، به این سیستم‌ها که پایدارتر هستند؛ توجه می‌کنند و این مسئله برای ایران یک امتیاز بزرگ است.

عمادی افزود: ما اعتقاد داریم که شمار بیشتری از این موارد را می‌توان مطرح کرد و امیدواریم تا بهار آینده بتوانیم ۲ مورد دیگر را نیز ثبت کنیم که آن زمان ایران جزو ۵ کشور جهان می‌شود که بیشترین تعداد میراث ثبت شده کشاوزی را خواهد داشت.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز