خبرگزاری کار ایران

در راستای حمایت از روستاییان انجام شد؛

تفاهمنامه همکاری بانک‌ قرض‌الحسنه مهر ایران و بنیاد مسکن/ مناطق مرزی محروم در اولویت قرار دارند

asdasd
کد خبر : ۶۹۸۳۲۰

بانک قرض‌الحسنه مهر ایران و بنیاد مسکن انقلاب اسلامی، برای اعطای تسهیلات قرض‌الحسنه به روستاییان به منظور احداث و تکمیل مسکن روستایی، تفاهمنامه همکاری امضا کردند.

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایلنا، مرتضی اکبری، مدیرعامل بانک قرض‌الحسنه مهر ایران، در آیین امضای این تفاهمنامه که در دفتر مرکزی بانک قرض‌الحسنه مهر ایران صورت گرفت، اظهار داشت: ما در ابتدای امسال برای پرداخت 10 تا 12 هزار میلیارد تومان به یک میلیون نفر برنامه‌ریزی کردیم. در 8 ماه گذشته 8 هزار میلیارد تومان به حدود 700 هزار نفر یا کارمزد بین 2 الی 4 درصد پرداخت کرده ایم و امیدواریم در ماه‌های باقی مانده تا پایان سال به هدف تعیین شده در ابتدای سال، دست پیدا کنیم.

مدیرعامل بانک قرض‌الحسنه مهر ایران: رتبه نخست را داریم

اکبری ادامه داد: به دنبال سوق دادن منابع بانک قرض‌الحسنه مهر ایران به سوی سرمایه‌گذاری‌های خرد هستیم. یکی از اقداماتی که در سال گذشته با کمک بنیاد مسکن انقلاب اسلامی رخ داد، حوزه مسکن روستایی بود. در تفاهمنامه جدید قرار است 60 میلیارد ریال تسهیلات پرداخت کنیم که کارمزد آن 4 درصد و بازپرداخت آن 36 ماهه است و مبلغ تسهیلات پرداختی به طور میانگین 12میلیون تومان در نظر گرفته شده که البته با توجه به موارد گوناگون تا 20 میلیون تومان نیز افزایش می‌یابد.

مدیرعامل بانک قرض‌الحسنه مهر ایران تاکید کرد: مدل کار، مشارکتی است و آورده ما در این تفاهمنامه از محل رسوب حساب‌های مردمی است. در واقع منابع‌مان را مدیریت می‌کنیم تا به این امر خیر تخصیص پیدا کند.

وی با اشاره به فعالیت‌های بانک قرض‌الحسنه مهر ایران، گفت: در بحث پشتیبانی از کالای ایرانی در ابتدای سال قرار داد خوبی منعقد کردیم. در سال گذشته 82 درصد رشد منابع داشتیم که به دلیل وضعیت این رشد در سالجاری مقداری کاهش پیدا کرد اما کماکان از حیث رشد منابع و میزان تسهیلات پرداختی، در میان بانک‌ها و موسسات قرض‌الحسنه، رتبه نخست را داریم. 

رئیس بنیاد مسکن: مناطق مرزی محروم در اولویت قرار دارند

همچنین در این مراسم علیرضا تابش، رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی اظهار داشت: هدف بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و بانک قرض‌الحسنه مهر ایران یکسان است و قصد هر دو نهاد، کمک به مستضعفان و محرومان است. ما قصد داریم روستاییان مسکن مناسبی داشته باشند. ما علاوه بر منابعی که از سوی دولت در اختیارمان قرار می‌گیردتلاش می‌کنیم از منابع ترکیبی با بنیاد مستضعفان، ستاد اجرایی فرمان امام، کمیته امداد و... نیز استفاده کنیم.

تابش ادامه داد: سال گذشته تفاهمنامه خوبی با بانک قرض‌الحسنه مهر ایران منعقد کردیم. سال گذشته منابع ترکیبی ما با بانک قرض‌الحسنه مهر ایران مبلغ 45 میلیارد تومان بود و از این طریق تسهیلات به افراد نیازمند، تسهیلات پرداخت شد. این عدد امسال با تفاهمنامه جدید به 60 میلیارد تومان افزایش یافته است و مجموع دو قرارداد پارسال و امسال 105 میلیارد تومان خواهد بود و تلاش می‌کنیم از این محل در یکسال آینده 12 هزار فقره تسهیلات پرداخت کنیم. همین وام‌های خرد زندگی بسیاری از مستضعفان را بهبود می‌بخشد.

رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی تاکید کرد: از همکاری با بانک قرض‌الحسنه مهر ایران بسیار راضی هستیم و با این بانک بسیار راحت‌تر از سایر بانک‌ها کار می‌کنیم زیرا این بانک یک بانک اصولی است و صرفا در جهت اهداف خود فعالیت می کند و از مسیر تعریف‌ شده برای خود، خارج نمی‌شود.

تابش اطهار داشت: اولویت پرداخت این تسهیلات مسکن، مناطق مرزی محروم است زیرا به استقرار مردم در مناطق مرز کمک می‌کند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز