خبرگزاری کار ایران

معاون وزیر راه و شهرسازی به ایلنا خبر داد:

آغاز تهاتر مطالبات پیمانکاران با بدهی بانکی آنها/ بسیج 11 هزاری نفری برای راهداری زمستانی

asdasd
کد خبر : ۶۹۶۹۹۹

معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه بدهی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای به پیمانکاران حدود 2 هزار میلیارد تومان است،‌گفت: تا پایان سه ماه سوم امسال چیزی حدود 60 تا 70 درصد مطالبات پیمانکاران را پرداخت خواهیم کرد.

«عبدالهاشم حسن نیا» رییس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی ایلنا با اشاره به اقدامات در دستور کار برای افزایش ارتقای ایمنی جاده‌های کشور اظهار داشت: برنامه‌های متعددی برای افزایش و ارتقای ایمنی سطح جاده‌ها و محورها در دستور کار داریم که یکی از آنها افزایش تعداد دوربین‌های ترددشمار و سرعت‌سنج در شبکه جاده‌ای کشور است.

وی افزود: به دلیل عدم تامین منابع در مقطعی سرعت اجرای این پروژه کُند شد اما از طریق سازمان برنامه و بودجه این موضوع را پیگیری کردیم و با مذاکراتی که با آقای نوبخت انجام شد قرار بر این است که از محل جرائم رانندگی سرمایه‌گذاری بر روی نصب 2000 دستگاه دوربین جدید انجام شود که از طریق فراخوان سرمایه‌گذار پروژه را جذب خواهیم کرد.

معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه درحال حاضر نزدیک به 2000دستگاه دوربین در محورهای شریانی و راه‌های فرعی پرتردد نصب شده است که با نصب دو هزار دستگاه دوربین جدید تعداد دوربین‌های فعال در سطح جاده‌های کشور به چهار هزار دستگاه دوربین می‌رسد،‌ گفت: افزایش تعداد دوربین‌های ترددشمار و سرعت‌سنج در راستای کاهش تصادفات جاده‌ای است که به زودی نسبت به نصب دوربین‌های جدید اقدام می‌کنیم.

حسن‌نیا همچنین درباره پرداخت مطالبات پیمانکاران سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گفت: کل مطالبات پیمانکاران از این سازمان چیزی حدود 2000 میلیارد تومان است که بخشی از آن کارکرد سال جاری و بخشی مربوط به کارکرد سال گذشته است.

وی افزود: تا پایان سه ماه سوم امسال چیزی حدود 60 تا 70 درصد مطالبات پیمانکاران را پرداخت خواهیم کرد 600 میلیارد تومان اوراق مشارکت در حال فروش است همچنین 500 میلیارد تومان اسناد خزانه ارائه می‌دهیم، بخشی به صورت نقدینگی پرداخت می‌شود و بخشی دیگر هم از طریق تهاتر بدهی پیمانکاران به بانک‌ها با مطالبات آنها از سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای تسویه خواهد شد.

معاون وزیر راه و شهرسازی از آغاز تهاتر بدهی پیمانکاران به بانک‌‌ها و مطالبات آنها از سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خبر داد و گفت: تهاتر 120 میلیارد تومان بدهی پیمانکاران به بانک‌ها و مطالبات آ‌نها از سازمان راهداری در حال انجام است.

وی افزود: با توجه به پتانسیل قانون بودجه در سال 97 این اقدام در دست اجرا است و به طور کلی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای می‌تواند 400 میلیارد تومان از مطالبات پیمانکاران را از طریق تهاتر با بدهی آنها به بانک‌ها، تامین اجتماعی، وزارت اقتصاد بابت مالیات و ... تسویه کند.

حسن‌نیا همچنین درباره آمادگی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای برای اجرای راهداری زمستانی گفت: برای انجام راهداری زمستانی 9600 دستگاه ماشین‌آلات سنگین، نیمه‌سنگین و سبک، 11 هزار و 500 راهدار و 649 باب راهدارخانه آماده‌باش هستند.

معاون وزیر راه و شهرسازی افزود: 9100 دستگاه گشت راهداری عملیات راهداری زمستانی را در این مدت انجام خواهد داد و 1300 سامانه ثبت تخلفات عبور و مرور در محورهای شریانی کشور فعال هستند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز