خبرگزاری کار ایران

بانک مرکزی اعلام کرد:

واحدهای مسکونی پنج ساله بیشترین سهم معاملات مسکن در تهران

asdasd
کد خبر : ۶۹۶۵۸۶

بر اساس آمار بانک مرکزی واحدهای مسکونی پنج ساله با سهم ۴۴ درصدی به عنوان بیشترین معاملات مسکن در آبان ۹۷ بود.

به گزارش ایلنا، بررسی توزیع تعداد واحدهای مسکونی معامله شده در شهر تهران به تفکیک عمر بنا حاکی از آن است که واحدهای تا پنج سال ساخت با سهم ۴۴ درصد بیشترین سهم را به خود اختصاص داده است.

در آبان سال ۱۳۹۷ متوسط قیمت خرید و فروش یک متر مربع واحد مسکونی در شهر تهران به ۹۱.۸ میلیون ریال رسید که نسبت به ماه مشابه سال قبل ۹۱.۵ درصد افزایش نشان می‌‌‌دهد. همچنین تعداد معاملات انجام شده طی این ماه ۶.۹ هزار فقره بود که نسبت به آبان ماه سال ۱۳۹۶ معادل ۵۳.۶ درصد کاهش دارد.

در هشت ماهه سال ۱۳۹۷ نیز تعداد معاملات آپارتمان‌‌‌های مسکونی شهر تهران به ۹۱.۱ هزار واحد مسکونی بالغ شد که در مقایسه با مدت مشابه سال پیش از آن، ۱۹.۹ درصد کاهش نشان می‌‌‌دهد. در این ماه شاخص کرایه مسکن اجاری در شهر تهران و در کل مناطق شهری نسبت به ماه مشابه سال قبل به ترتیب ۱۷ و ۱۴.۴ درصد رشد نشان می‌‌‌دهد.

گزارش تحولات بازار مسکن شهر تهران در آبان ماه ۱۳۹۷ که برگرفته از آمارهای خام سامانه ثبت «معاملات املاک و مستغلات کشور است، توسط اداره بررسی‌‌ها و سیاست‌‌های اقتصادی بانک مرکزی تهیه و منتشر می‌‌‌شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز